Projekt animacji kultury - praktyka działania PE-3S-PAD
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3acwbQ0vP4qoNy5ZvpCwy1TUVk7oFCEfo5CstaCb9Riyo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4223e8c0-0adf-4b49-b094-05a70d4e6d61&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3auLzGJcyxjiwI5HQLTPosi4sHoCLj4jplxUzFoUI9aSQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f1e37caa-40bc-4fb3-a8dd-27e4bed9a97d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2023Z)
TREŚCI PROGRAMOWE
Metody diagnostyczne i ich wykorzystanie w projektach animacyjnych. Praktyczne rozpoznawanie potrzeb środowiskowych jako podstawa identyfikacji projektu. Konstrukcja celów projektowych i tła (kontekstu) problemowego dla projektu. Planowanie produktów oraz rezultatów w działaniach projektowych. Pozyskiwanie partnerów projektowych. Konstrukcja schematu Gantta – harmonogram działań. Tworzenie budżetu projektu – szacowania kosztów, rozpoznanie rynkowe cen, kalkulacje, bilansowanie. Szacowanie ryzyka w projekcie – analiza FMEA. Opracowanie matrycy logicznej projektu i jej interpretacja. Analiza i wybór strategii i metod ewaluacyjnych dla projektu. Raportowa¬nie i dokumentowanie efektów projektu. Konstrukcja działań promocyjnych dla projektu. Realizacja autorskiego projektu animacyjnego w środowisku. Prezentacja wyników realizacji projektu – analiza krytyczna.
W cyklu 2021Z:
1. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ZAJĘĆ. Przybliżenie zasad związanych z organizacją pracy w ramach ich realizacji. Ustalenie warunków zaliczenia przedmiotu. |
W cyklu 2022Z:
1. Wprowadzenie w tematykę przedmiotu. Techniczna i merytoryczna organizacja pracy na zajęciach. Przedstawienie literatury obligatoryjnej i ustalenie warunków zaliczenia ćwiczeń. MODUŁ 1 PRZYGOTOWANIE PROJEKTÓW MODUŁ II REALIZACJA PROJEKTÓW MODUŁ III ROZLICZENIE PROJEKTÓW Dwie jednostki zajęciowe przeznaczone są na indywidualne konsultacje projektowe [w zależności od potrzeb studentów]. |
W cyklu 2023Z:
1. Wprowadzenie w tematykę przedmiotu. Techniczna i merytoryczna organizacja pracy na zajęciach. Przedstawienie literatury obligatoryjnej i ustalenie warunków zaliczenia ćwiczeń. MODUŁ 1 PRZYGOTOWANIE PROJEKTÓW MODUŁ II REALIZACJA PROJEKTÓW MODUŁ III ROZLICZENIE PROJEKTÓW Dwie jednostki zajęciowe przeznaczone są na indywidualne konsultacje projektowe [w zależności od potrzeb studentów]. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Zna metody planowania, wdrażania i ewaluacji projektów o charakterze animacyjnym, społeczno-kulturowym i profilaktycznym.
Umiejętności -Przekłada treści teoretyczne na praktyczne oddziaływania pedagogiczne, animacyjne, społeczne.
- Umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych - w roli twórcy i koordynatora projektów o charakterze animacyjnym.
- Samodzielnie zdobywa informacje i wykorzystuje je w autorskich projektach animacyjnych.
Kompetencje społeczne - Odpowiedzialnie realizuje oraz poddaje ewaluacji każdy z elementów autorskiego projektu animacyjnego.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Baska S., Planowanie budżetu projektu, Koćmierzów 2005 2. Cyboran B., Diagnoza w animacji społeczno-kulturowej środowisk lokalnych, „Edukacja Dorosłych” 2011, nr 2 3. Daszkowska-Kamińska A., Gołdys A., Makowska M., Urbanik A., Przepis na diagnozę, czyli poznaj młodych i środowisko lokalne, Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży, Warszawa 2013 4. Dobiasz M., Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, CEO, s. 10-15 5. Dudek J., Wykorzystanie metody FMEA do analizy i oceny ryzyka personalnego, „Marketing i rynek” 2/2016, s. 114-124 6. Kosińska M., Raport auto-ewaluacyjny, Centrum praktyk edukacyjnych, Poznań 2017 7. Łotys M., Ewaluacja i rozliczanie projektów, Fundacja Wspomagania Wsi 8. Pawłowski K., Wykres Gantta – jak zrobić? 9. Projekt:NGO:Wilda: Projekt kulturalny – krok po kroku, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego 10. Projekty kulturalne – krok po kroku, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Kraków, Luty 2005 11. Rychły-Lipińska A., FMEA – analiza rodzajów błędów oraz ich skutków, Zeszyty Naukowe Instytutu Ekonomii Zarządzania, s. 47-49 12. Skuteczny plan promocji, Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 13. Świergolik Ś, Otrębska A., Hałoń A., Ignalski T., Golasińska B., Diagnoza potrzeb kulturalnych i zasobów społecznych mieszkańców dzielnicy Centrum w Chorzowie przeprowadzona w ramach projektu Chorzowskiego Centrum Kultury „Kultura na wolności”, Chorzów 1016 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 15. Mika J., Zarządzanie projektami wybrane elementy – materiały do zajęć, Polskie Stowarzyszenie Fundrisingu 2010 16. Jak efektywnie zarządzać projektami? 10 sprawdzonych porad. Wskazówki dla managera IC Project 1/4/2020 15. Zarządzanie projektem. Pakiet szkoleniowy, Rada Europy i Komisja Europejska, Listopad 2000 |
W cyklu 2022Z:
1. D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. |
W cyklu 2023Z:
1. D. Begiej i inni, EQUAL. Projekty i ich realizacja, Biuro Koordynacji Kształcenia Kadr, Fundacja „Fundusz Współpracy”, Warszawa 2007. |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2022Z:
Metody pracy na zajęciach: metoda projektu, dyskusja, praca z tekstem Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada jeden punkt wynosi 3 ECTS Link do zespołu: |
W cyklu 2023Z:
Metody pracy na zajęciach: metoda projektu, dyskusja, praca z tekstem Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada jeden punkt wynosi 3 ECTS Link do zespołu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: