Media we współczesnym świecie PE-3S-MWS
TREŚCI PROGRAMOWE:
Kulturowe konteksty mediatyzacji współczesnego świata. Społeczne konsekwencje ekspansji współczesnych mediów. Media a pogłębianie i niwelowanie różnic społecznych. Osobowe konsekwencje rozwoju mediów cyfrowych. Systemy medialne w wybranych krajach. Media a polityka – analiza sytuacji w wybranych krajach. Idea pluralizmu medialnego. Media a edukacja w Europie i wybranych krajach pozaeuropejskich.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i zagadnień dotyczących problemów społecznych związanych z przemianami współczesnej kultury medialneji rozumie procesy zachodzące w społeczeństwie.
Zna podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania funkcjonowania mediów we współczesnym świecie i rozumie procesy w nim zachodzące.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych zachodzących w społeczeństwie wiedzy; analizuje ich powiązania zróżnymi obszarami działalności pedagogicznej oraz proponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy dotyczącej mediatyzacji współczesnego świata, rozwijać ich kompetencje kluczowe, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; skutecznie wspomagać w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych z wykorzystaniem mediów.
Wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz interesu publicznego, w tym również na rzecz osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski oraz jest gotowy/a do wykorzystania w tym celu mediów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: