Marketing wartości społecznych oraz fundraising PE-3S-MSF
TREŚCI PROGRAMOWE:
Fundraising: wprowadzenie w tematykę pozyskiwania środków na działalność społeczną, edukacyjną, charytatywną, filantropijną, kulturalną. Znaczenie strategii fundraisingowej dla organizacji, instytucji, projektów – rodzaje strategii. Przegląd i charakterystyka wybranych metod fundraisingowych, m.in.: zbiórka publiczna, payroll, darowizny, kapitał wieczysty, crowdfunding, loterie, sprzedaż wiązana i inne. Sponsoring wydarzeń i projektów edukacyjnych: pozyskiwanie i etapy współpracy ze sponsorem; oferta sponsorska; konstruowanie umów sponsorskich. Marketing wartości społecznych: planowanie, realizacja i ewaluacja kampanii społecznych; „marketing mix” w kampaniach społecznych; przekaz reklamowy – konstrukcja komunikatu. Emocje w reklamie społecznej. Przekaz automatyczny i refleksyjny a efektywność komunikatów marketingowych. Case study kampanii społecznych. Opracowanie autorskiego projektu kampanii społecznej.
W cyklu 2021Z:
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. |
W cyklu 2022Z:
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. |
W cyklu 2023Z:
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. |
W cyklu 2024Z:
Przedmiot wprowadza w treści i wyposaża w podstawowe umiejętności związane z marketingiem wartości społecznych i związanym z nimi fundraisingiem. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę dotyczącą działań prowadzonych w obszarze kampanii społecznych o charakterze stricte edukacyjnym i filantropijnym.
Ma wiedzę na temat prawnych, organizacyjnych oraz kulturowych kontekstów organizowania działań marketingowych w sektorze kultury i edukacji.
Umiejętności
Umie wykorzystać metodykę marketingową do projektowania edukujących komunikatów społecznych.
Posiada umiejętność włączania różnych środowisk – w tym także szkolnych – w działania promujące idee i wartości.
Kompetencje społeczne
Jest sumienny w opracowywaniu autorskich projektów społecznych.
Literatura
W cyklu 2021Z:
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ |
W cyklu 2022Z:
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ |
W cyklu 2023Z:
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ |
W cyklu 2024Z:
1. Magazyn "Fundraising" : https://fundraising.org.pl/biblioteka/magazyn/ |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne |
W cyklu 2023Z:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne |
W cyklu 2024Z:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, warsztat tematyczny, działania praktyczne |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: