Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy PE-3S-MOZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Drama - podstawowe zasady metodyczne. Techniki, konwencje i strategie dramowe. Cel edukacyjne, animacyjne, wychowawcze, terapeutyczne, badawcze w działaniach dramowych. Drama w działaniach pedagoga i animatora. Struktura zajęć dramowych. Treść artystyczna a forma wyrazu w dramie. Rola pedagoga/trenera/wychowawcy w dramie. Zasady konstruowania autorskich scenariuszy zajęć oraz całościowych przedsięwzięć dramowych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyki organizacji prowadzenia zajęć (plastyka, muzyka, teatr/drama).
- Zna jej źródła oraz rozumie jej zastosowania.
- Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań animacyjnych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (plastyka, muzyka, teatr/drama).
Umiejętności - Umiejętnie, respektując wskazania metodyczne, prowadzi zajęcia animujące twórczość artystyczną dzieci i młodzieży oraz różne kręgi dorosłych w zakresie wybranej dziedziny sztuki.
- Wykorzystując własne umiejętności artystyczne planuje, realizuje i ewaluuje różnorakie działania aktywizujące uczestników procesu edukacyjnego.
Kompetencje społeczne - Jest zaangażowany w podejmowane działania i z dbałością o rezultat pedagogiczny dąży do profesjonalizacji swojego warsztatu metodycznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: