Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć w zakresie muzyki PE-3S-MOM
TREŚCI PROGRAMOWE
Formy muzyczne i muzyczno-ruchowe atrakcyjne i wartościowe dla wychowania. Pod-stawy koncepcji wychowania muzycznego C.Orffa w ramach działań praktycznych, takich jak: wykonywanie ćwiczeń muzyczno-ruchowych, tańców, śpiewanie piosenek dziecięcych, gra na instrumentach szkolnych, ekspresja własna, aktywne słuchanie muzyki. Zabawy sytuacyjne i ćwiczenia stymulujące ruch odzwierciedlający przebiegi muzyczne: wartości nut, tempo, dynamikę, wysokość dźwięku, barwę. Piosenka dziecięca z odkrywaniem występujących w niej zjawisk muzycznych i literackich oraz z zastosowaniem różnych sposobów nauki, urozmaicania i uatrakcyjniania: opracowywanie akompaniamentów perkusyjnych, interpretacje ruchowe - rytmiczne, taneczne inscenizacyjne. Instrumenty perkusyjne - zastosowanie do akompaniamentu do muzyki instrumentalnej, piosenek i improwizacji. Polskie tańce regionalne i narodowe - etiudy i układy taneczne; omówienie cech charakterystycznych. tańce różnych narodów w kontekście działań integracyjnych i zabawowo- relaksacyjnych. Pobudzanie aktywność ekspresyjnej dzieci w formie ruchowej, głosowej i instrumentalnej. słuchanie utworów muzycznych z określaniem ich charakteru, budowy formalnej, ob¬sady wykonawczej, odczytywanie i odtwarzanie partyturowego zapisu muzyki i ruchu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyki organizacji prowadzenia zajęć (plastyka, muzyka, teatr/drama).
- Zna jej źródła oraz rozumie jej zastosowania.
- Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań animacyjnych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (plastyka, muzyka, teatr/drama).
Umiejętności - Umiejętnie, respektując wskazania metodyczne, prowadzi zajęcia animujące twórczość artystyczną dzieci i młodzieży oraz różne kręgi dorosłych w zakresie wybranej dziedziny sztuki.
- Wykorzystując własne umiejętności artystyczne planuje, realizuje i ewaluuje różnorakie działania aktywizujące uczestników procesu edukacyjnego.
Kompetencje społeczne - Jest zaangażowany w podejmowane działania i z dbałością o rezultat pedagogiczny dąży do profesjonalizacji swojego warsztatu metodycznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: