Metodyka kształcenia dorosłych PE-3S-MKD1
Przedmiot zainteresowań metodyki kształcenia. Metodyka nauczania – uczenia się a metodyka kształcenia dorosłych. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych z uwzględnieniem potrzeb ucznia dorosłego. Hospitowanie zajęć dla dorosłych. Omawianie przebiegu hospitowanych zajęć. Potrzeby edukacyjne różnych środowisk osób dorosłych (studenci, osoby pracujące, seniorzy). Konstruowanie narzędzi diagnozujących, przeprowadzenie badania, przedstawienie wniosków z badań. Dyskusja. Edukacja osób starszych. Hospitacja zajęć w Uniwersytecie Trzeciego Wieku i Klubie Seniora. Planowanie zajęć dla osób starszych. Prowadzenie zajęć ze słuchaczami UTW. Planowanie i realizacja zajęć z uczniami Centrum Kształcenia Ustawicznego.
W cyklu 2022Z:
Przedmiot zainteresowań metodyki kształcenia. Metodyka nauczania – uczenia się a metodyka kształcenia dorosłych. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych z uwzględnieniem potrzeb ucznia dorosłego. Hospitowanie zajęć dla dorosłych. Omawianie przebiegu hospitowanych zajęć. Potrzeby edukacyjne różnych środowisk osób dorosłych (studenci, osoby pracujące, seniorzy). Konstruowanie narzędzi diagnozujących, przeprowadzenie badania, przedstawienie wniosków z badań. Dyskusja. Edukacja osób starszych. Hospitacja zajęć w Uniwersytecie Trzeciego Wieku i Klubie Seniora. Planowanie zajęć dla osób starszych. Prowadzenie zajęć ze słuchaczami UTW. Planowanie i realizacja zajęć z uczniami Centrum Kształcenia Ustawicznego |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna terminologię w obrębie metodyki kształcenia;
- Zna założenia teoretyczne dotyczące edukacji osób dorosłych;
- Posiada wiedzę w zakresie prowadzenia edukacji w środowisku osób dorosłych; rozumie rolę nauczyciela uczniów dorosłych;
- Wie jak zaprojektować badania diagnostyczne w odniesieniu do edukacji osób dorosłych;
- Zna i różnicuje specyfikę potrzeb edukacyjnych oraz możliwości uczniów dorosłych;
Umiejętności
- Potrafi diagnozować potrzeby i możliwości edukacyjne osób dorosłych;
- Potrafi tworzyć sytuacje motywujące osoby dorosłe do nauki, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia;
- Potrafi diagnozować potrzeby i możliwości edukacyjne osób dorosłych;
- Potrafi tworzyć sytuacje motywujące osoby dorosłe do nauki, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia;
Kompetencje społeczne
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku osób dorosłych;
- Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie;
- Wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji działań profesjonalnych w zakresie edukacji dorosłych;
- Prezentuje odpowiedzialną postawę w odniesieniu do zadań profesjonalnych z zakresu edukacji osób dorosłych;
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Zajęć naocznych: 30 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: