Metodyka nauczania informatyki PE-3S-MEI
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawa programowa nauczania informatyki dla klas 4-8. Tworzenie materiałów dydaktycznych wspomagających nauczanie informatyki w klasach starszych szkoły podstawowej. Sposoby prezentowania treści programowych, takich jak sekwencyjność, algorytmy, programowanie, posługiwanie się aplikacjami, sieci komputerowe, urządzenia cyfrowe. Łączenie treści informatycznych z treściami innych przedmiotów, szczególnie matematyką. Kształtowanie, wzbogacanie i sprawdzanie poziomu, wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych uczniów. Przygotowywanie uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych.
W cyklu 2021Z:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2022Z:
Opis treści programowych: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Student ma wiedze na temat projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniającą zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów w kontekście tworzenia autorskiego programu edukacyjnego.
- Student zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Umiejętności
- Student potrafi diagnozować potrzeby i możliwości każdego ucznia oraz projektować i realizować spersonalizowane programy kształcenia.
- Student potrafi wykorzystywać proces oceniania uczniów do stymulowania ich pracy nad własnym rozwojem.
Kompetencje społeczne
- Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Opis metod kształcenia: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022Z:
Opis metod kształcenia: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: