Media w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych PE-3S-MDZ
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawowe definicje i pojęcia związane z rozwojem kwalifikacji zawodowych. Rola i miejsce mediów w rozwoju zawodowym. Przydatność mediów w doskonaleniu kwalifikacji i kompetencji zawodowych. Kompetencje informacyjno-informatyczne. Kompetencje społeczno-komunikacyjne. Doskonalenie umiejętności organizowania pracy w oparciu o media cyfrowe. Media cyfrowe w kształtowaniu postaw proaktywnych w rozwoju kwalifikacji zawodowych.
W cyklu 2021Z:
1. Podstawowe definicje i pojęcia związane z rozwojem kwalifikacji zawodowych. Definiowanie pojęć kluczowych: media, kwalifikacje, kompetencje. Prawne, instytucjonalne, pedagogiczne i interpersonalne uwarunkowania rozwoju kwalifikacji zawodowych. |
W cyklu 2022Z:
1. Podstawowe definicje i pojęcia związane z rozwojem kwalifikacji zawodowych. Definiowanie pojęć kluczowych: media, kwalifikacje, kompetencje. Prawne, instytucjonalne, pedagogiczne i interpersonalne uwarunkowania rozwoju kwalifikacji zawodowych. |
W cyklu 2023Z:
Pełny opis: 1. Podstawowe definicje i pojęcia związane z rozwojem kwalifikacji zawodowych. Definiowanie pojęć kluczowych: media, kwalifikacje, kompetencje. Prawne, instytucjonalne, pedagogiczne i interpersonalne uwarunkowania rozwoju kwalifikacji zawodowych. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wykorzystania mediów w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych.
Umiejętności - Potrafi animować prace nad doskonaleniem kwalifikacji zawodowych uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, rozwijać ich kompetencje kluczowe a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne - Gromadzi wiedzę i dzieli się nią w celu rozwoju kompetencji związanych z wykorzystaniem edukacyjnym mediów.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA: Bańka, A. (2004). Rozwój i zastosowanie teorii psychologicznych we współczesnym doradztwie karier w kontekście integracji transkulturowej, Chowanna, 2, 9-32. Bolles, R.N, (2016). What color is your parachute? A Practical Manual for Job-Hunters and Career-Changers. Berkeley: Ten Speed Press. Doran, G. T. (1981). "There's a S.M.A.R.T. way to write management's goals and objectives". Management Review, 70(11), 35–36. https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Chowanna/Chowanna-r2004-t2/Chowanna-r2004-t2-s9-32/Chowanna-r2004-t2-s9-32.pdf. Mikołajewska, I.(2015). Kompetencje społeczne a kompetencje medialne. W: M. Tanaś, S. Galanciak (red.), Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia (s.207-221). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Juchnowicz, M., (2007). Polityka edukacyjna wobec potrzeb rynku pracy, [W:] P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, s. 40-46. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=LT |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA: Bańka, A. (2004). Rozwój i zastosowanie teorii psychologicznych we współczesnym doradztwie karier w kontekście integracji transkulturowej, Chowanna, 2, 9-32. Bolles, R.N, (2016). What color is your parachute? A Practical Manual for Job-Hunters and Career-Changers. Berkeley: Ten Speed Press. Doran, G. T. (1981). "There's a S.M.A.R.T. way to write management's goals and objectives". Management Review, 70(11), 35–36. https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Chowanna/Chowanna-r2004-t2/Chowanna-r2004-t2-s9-32/Chowanna-r2004-t2-s9-32.pdf. Mikołajewska, I.(2015). Kompetencje społeczne a kompetencje medialne. W: M. Tanaś, S. Galanciak (red.), Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia (s.207-221). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=LT |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 pkt |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 pkt |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA OPIS NAKŁADU PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: