Metody promocji działań kulturalnych i kontakt z mediami PE-3S-MDM
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Rola i funkcje komunikowania w społeczeństwie.
2. Marka i branding w kulturze.
3. Kultura a podstawowe zasady i formy funkcjonowania Public Relation i Media Relations.
4. Klasyczne oraz internetowe techniki oraz narzędzia techniki PR i MR.
5. Instytucjonalne a prywatne formy wspierania promocji kultury.
6. Case study działań promocyjnych i komunikacyjnych w kulturze.
7. Praktyczne i etyczne aspekty postępowanie w działaniach promocyjnych
8. Narracja i performens (pedagogiczny) - znaczenie w promocji działań kulturalnych etyczne postępowań.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań prawnych, kulturowych, etyczno-moralnych w procesie komunikowania marketingowego działań kulturalnych i społecznych.
- Ma rozwiniętą wiedzę tyczącą podstawowych zasad i kanonów komunikowania się ze środowiskiem mediów.
Umiejętności - Posiada umiejętność budowania komunikatów [prasowych, medialnych, internetowych, itp.] z poszanowaniem obowiązujących kanonów oraz zasad efektywnej komunikacji.
Kompetencje społeczne - Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksyjny i etyczny.
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne wynikające z zadań praktykanta.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
dyskusja dydaktyczna,
analiza przypadków
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15
Przygotowanie do zajęć 30
Przygotowanie i zaprezentowanie zaproponowanej pracy 30
Sumaryczna liczba punktów ECTS 3
Literatura
Literatura obowiązkowa
Press, dwumiesięcznik.
Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.
Tkaczyk P., (2017) Narratologia. Umiejetność opowiadania historii twkwi w tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Literatura zalecana
McQuail, D. (2012). Teoria komunikowania masowego. Tłum. M. Bucholc, A. Szulżycka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse.
Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS.
Uwagi
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: