Metodyka coachingu osobistego PE-3S-MCO
TREŚCI PROGRAMOWE:
Life coaching– poznanie terminologii, założeń. Coaching indywidualny jako droga do: osiągnięcia osobistych celów, wykorzystania własnych zasobów, strategie rozwiązywania problemów, rozwoju osobistego, podejmowanie trudnych życiowych decyzji, wspierania pewności siebie, poprawy jakości życia. Praca nad relacjami z ludźmi, partnerem, dziećmi, współpracownikami - nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, chęć poprawy relacji. Strategie rozwiązywania problemów. Zmiana głębokich przekonań i złych nawyków. Kształtowanie umiejętności zdefiniowania celu i motywacji do jego osiągnięcia. Problemy emocjonalne, praca z destrukcyjnymi emocjami, praca ze stresem. Mechanizmy zmiany celowej. Sposoby radzenia sobie z nieśmiałością. Autoanaliza własnego systemu wartości jako źródła zasobów wspierających skuteczną pracę coachingową. Opracowanie wizji własnego rozwoju w oparciu o potrzeby, wartości i indywidualny potencjał. Identyfikowanie i eliminowanie barier dodalszego rozwoju.Prowadzenie mini sesji coachingowych. Relacje coacha i klienta w trakcie pracy na celach osobistych. Równowaga między życiem prywatnym a zawodowym. Zagrożenia związane z tworzeniem relacji coachingowej. Sposoby realizacji koncepcji „mocnych stron” w praktyce coachingu.
W cyklu 2022Z:
1. Specyfika coachingu rozwoju osobistego: cele, zakres przedmiotowy. |
W cyklu 2023Z:
1. Specyfika coachingu rozwoju osobistego: cele, zakres przedmiotowy. |
W cyklu 2024Z:
1. Specyfika coachingu rozwoju osobistego: cele, zakres przedmiotowy. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna terminologię stosowaną w coachingu.
Zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne oraz teorie jego rozwoju, stanowiące teoretyczne podstawy działalności coachingowej.
Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania coacha w zakresie coachingu osobistego.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji problemów w zakresie pracy nad celami osobistymi.
Prowadzi sesję coachingową.
Umie opracować strategię wykorzystania własnych zasobów klienta.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań w środowisku osób dążących do samorozwoju.
Jest gotowy/a do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie.
Wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością wrealizacji działań profesjonalnych w zakresie coachingu.
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy w dziedzinie Life coachingu.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: |
W cyklu 2024Z:
Literatura podstawowa: Literatura dodatkowa: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Z:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Z:
„Wykorzystywane metody kształcenia: brianstorming, metoda problemowa, case studies, wielogłowy coach, interwizja, coaching cafe, peer to peer coaching, dyskusje podsumowujące spotkania, miniwykłady, demo sesji coachingowych. - Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach 45h, przygotowanie do ćwiczeń 20h, przygotowanie do zaliczenia 20h. Sumarycznie nakład pracy studenta to 85h, co odpowiada 3 punktom ECTS (3 punkty ECTS to 75-90h) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: