Kompetencje i wartości coacha PE-3S-KWC
TREŚCI PROGRAMOWE:
Różnice zadaniowe i działaniowe osoby wspierającej w coachingu, konsultingu, doradztwie czy psychoterapii. Interpretacyjne różnice w charakteryzowaniu profesjonalnych kompetencji coacha. Kompetencje kluczowe coacha według ICF: a) ustalanie zasad współpracy, b) efektywne komunikowanie, c) współtworzenie relacji, d) wspieranie procesu uczenia i osiągania rezultatów. Charakterystyka szczegółowych kompetencji coacha zgodnych z wymaganiami ICF. Procedura akredytacyjna mająca na celu uzyskanie certyfikatu coacha ICF. Kompetencje kluczowe coacha według ICC: a) kompetencje dotyczące określania celów, wartości i przekonań, b) budowanie relacji opartych na zaufaniu i szacunku, c) kompetencje związane z umiejętnością słuchania, d) kompetencje projektowania działań, e) kompetencje komunikacyjne (werbalne i niewerbalne). Charakterystyka szczegółowych kompetencji coacha zgodnych z wymaganiami ICC. Procedura certyfikacyjna w ICC.
W cyklu 2022L:
1. Kluczowe Kompetencje Coacha wg ICF. |
W cyklu 2023L:
1. Kluczowe Kompetencje Coacha wg ICF. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę dotyczącą kompetencji kluczowych coacha wymaganych przez ICF (International CoachFederation) w procesie certyfikacji (akredytacji).
Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą listę kompetencji coacha niezbędną do uzyskanie certyfikatu ICC International Coaching Community).
Zna i rozumie procedury ICF i ICC prowadzące do uzyskania certyfikatów coacha tych instytucji.
Zna podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanych ze studiowaną specjalnością; ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i podnoszenia kultury osobistej.
Umiejętności
Jasno komunikuje różnice pomiędzy coachingiem, konsultingiem, doradztwem, psychoterapią oraz innymi formami wsparcia.
Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska, dyskutować o nich oraz czynnie uczestniczyć w debacie.
Potrafi przygotować się do akredytacji ICF lub ICC umożliwiającej uzyskanie profesjonalnego certyfikatu coacha.
Kompetencje społeczne
Jest przekonany o dużym znaczeniu działań coachingowych dla rozwoju jednostki.
W swej działalności w pełni uwzględnia etyczne zasady.
Kryteria oceniania
Zaangażowanie w polecone zadania, test ko ncowy: część teoretyczna - dostateczny, praktyczna i teoretyczna - dobry i praktyczna, teoretyczna i literaturowa - bardzo dobry
obecność na wykładach - 15 h
zapoznanie sie z lekturami - 25 h
analiza przypadków - 15 h
przygotowanie do egzaminu - 5 h
Razem: 2 ECTS
Literatura
Cialdini, R. (2016), PRE-SWAZJA Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego, Gdańsk: GWP
Covey, S. R., (2021), 7 nawyków skutecznego działania, Poznań: Rebis
Harris, J.R., (2010), Każdy inny. O naturze i niepowtarzalności człowieka, Sopot: Smak Słowa
Filipowicz, G., (2019), Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Warszawa: Wolters Kluwer business
Sadomska, U., (2010), Postawa coacha - nieustanny rozwój własny, Coaching Review, nr 1 (1) Teorie, Badania, Praktyka, 19-39
Świeży, M., (2020), Psychologia dla coachów, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Uwagi
W cyklu 2022L:
Zaangażowanie w polecone zadania, test ko ncowy: część teoretyczna - dostateczny, praktyczna i teoretyczna - dobry i praktyczna, teoretyczna i literaturowa - bardzo dobry obecność na wykładach - 15 h Razem: 2 ECTS |
W cyklu 2023L:
Zaangażowanie w polecone zadania, test ko ncowy: część teoretyczna - dostateczny, praktyczna i teoretyczna - dobry i praktyczna, teoretyczna i literaturowa - bardzo dobry obecność na wykładach - 15 h Razem: 2 ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: