Kultura bycia PE-3S-KBY
TREŚCI PROGRAMOWE
Zasady dobrego wychowania, kultury osobistej na co dzień i od święta, w miejscach publicznych, jak i prywatnych. Kultury stroju i wyglądu, ubioru stosownego do okoliczności. Kultury słowa, języka, komunikacji. Kultura stołu. Kultura bycia pedagogiem. Kulturalne zachowanie i rozwiązywania sytuacji niecodziennych. Zasady życzliwości i po¬szanowania godności własnej i cudzej – zasady wyznaczającymi rozwiązania: Etykieta, maniery, dobre obyczaje. Człowiek dobry i dobrze wychowany. Znaczenia rodzimej tradycji. Zasady poprawnej polszczyzny, błędy w komunikacji, reguły komunikacji otwartej, bariery. rozmów przez telefon, posługiwania się telefonem komórkowym, mowy ciała. Kultura bycia pedagogiem, zasady dialogu edukacyjnego, jak rozmawiać z ucz¬niem, z rodzicem. Takt pedagogiczny, wzorce osobowości wychowawcy.
W cyklu 2020Z:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE Treści ogólne przedmiotu dotyczą: Treści szczegółowe przedmiotu dotyczą: Wymagania: |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE Treści ogólne przedmiotu dotyczą: Treści szczegółowe przedmiotu dotyczą: Wymagania: |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE Treści ogólne przedmiotu dotyczą: Treści szczegółowe przedmiotu dotyczą: Wymagania: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu kultury materialnej i symbolicznej oraz kultury relacji międzyludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska szkolnego.
Umiejętności - Obserwuje i krytycznie analizuje zjawiska kultury, w tym także kultury dnia codziennego.
- Umie dostosować stosowany język do różnych kontekstów sytuacyjnych na polu działań edukacyjnych, animacyjnych i społecznych.
- Potrafi uwzględniać konteksty kulturowe w pracy pedagoga, nauczyciela.
Kompetencje społeczne - Dba o kanony związane z „dobrym wychowaniem” oraz etykietą.
Literatura
W cyklu 2020Z:
PODSTAWOWA -E. Bonneau, Wielka księga dobrych manier, Wydawnictwo RM, 2010 UZUPEŁNIAJĄCA • Birgit Adam, Savoir vivr’e nowoczesnej kobiety. |
W cyklu 2021Z:
PODSTAWOWA -E. Bonneau, Wielka księga dobrych manier, Wydawnictwo RM, 2010 UZUPEŁNIAJĄCA • Birgit Adam, Savoir vivr’e nowoczesnej kobiety. |
W cyklu 2022Z:
PODSTAWOWA -E. Bonneau, Wielka księga dobrych manier, Wydawnictwo RM, 2010 UZUPEŁNIAJĄCA • Birgit Adam, Savoir vivr’e nowoczesnej kobiety. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
LINK do zespołu w TEAMS: KOD LINK do zespołu w TEAMS: METODY PRACY NA ZAJĘCIACH Ćwiczenia prowadzone metodą animacji grupy przy współudziale studentów z prezentacjami multimedialnymi, filmami dydaktycznymi, elementami dramy, konkursami, dyskusjami, rozwiązywaniem problemów NAKŁAD PRACY STUDENTA szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności tj. (z zachowaniem zasady, że średnio 25 - 30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS) |
W cyklu 2021Z:
LINK do zespołu w TEAMS: KOD LINK do zespołu w TEAMS: METODY PRACY NA ZAJĘCIACH Ćwiczenia prowadzone metodą animacji grupy przy współudziale studentów z prezentacjami multimedialnymi, filmami dydaktycznymi, elementami dramy, konkursami, dyskusjami, rozwiązywaniem problemów NAKŁAD PRACY STUDENTA szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności tj. (z zachowaniem zasady, że średnio 25 - 30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS) |
W cyklu 2022Z:
LINK do zespołu w TEAMS: METODY PRACY NA ZAJĘCIACH Ćwiczenia prowadzone metodą animacji grupy przy współudziale studentów z prezentacjami multimedialnymi, filmami dydaktycznymi, elementami dramy, konkursami, dyskusjami, rozwiązywaniem problemów NAKŁAD PRACY STUDENTA szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności tj. (z zachowaniem zasady, że średnio 25 - 30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: