Grafika cyfrowa - 2 PE-3S-GC2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zapoznanie z charakterystyką grafiki rastrowej i wektorowej. Omówienie ich różnic i głównego przeznaczenia. Zaprezentowanie i omówienie narzędzi cyfrowych do tworzenia i obróbki grafiki rastrowej i wektorowej, takich jak program Photoshop i Illustrator. Zapoznanie z podstawowymi technikami stosowanymi w retuszu fotografii cyfrowej. Zapoznanie z procesem tworzenia fotomontażu z wykorzystaniem programu Adobe Photoshop. Omówienie znaczenia grafiki wektorowej w reklamie oraz zapoznanie z dobrymi praktykami obowiązującymi w procesie tworzenia grafiki wektorowej zwykorzystaniem programu Adobe Illustrator. Omówienie charakterystyki grafiki wektorowej i jej głównego przeznaczenia. Zapoznanie z narzędziami do tworzenia grafiki wektorowej, takimi jak Adobe Illustrator i Inkscape. Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami z zakresu identyfikacji wizualnej oraz zasadami prawidłowego tworzenia poszczególnych jej elementów (logo, sygnet, wizytówka). Omówienie i zapoznanie z zasadami tworzenia plakatów z wykorzystaniem grafiki wektorowej. Zapoznanie z procesem tworzenia ilustracji wektorowych.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę na temat cech i zasad tworzenia grafiki rastrowej i wektorowej.
Ma uszczegółowioną wiedzę na temat tworzenia i edycji rastrowych i wektorowych materiałów graficznych.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych funkcjonujących w mediach oraz ich zastosowań wobec kluczowych dylematów współczesnej cywilizacji.
Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz tworzenia i edycji grafiki rastrowej i wektorowej w celu wykorzystania ich w procesie edukacyjnym
Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla tworzenia grafiki komputerowej i wykorzystania ich w procesie edukacyjnym.
Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności w zakresie tworzenia grafiki cyfrowej, korzystając zróżnych wiarygodnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) oraz analizować własne działania i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i zgodny z normami prawnymi; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: