Edukacja filmowa PE-3S-EDF
TREŚCI PROGRAMOWE
Wprowadzenie do kultury wizualnej. Kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu. Kino nieme - przemiana kinematografu w kino, od jarmarcznej rozrywki do dzieła sztuki. Budowa dzieła filmowego - praca kamery, plany filmowe, co jest poza kadrem? Struktura dzieła filmowego - typy montażu. Struktura dzieła filmowego - narracja, narrator. Polska Szkoła Filmowa na tle nurtów w kinie europejskim lat 50. i 60. Nowa Fala - kto jest autorem filmu? Kino Moralnego Niepokoju. Polska Szkoła Animacji. Dokument filmowy - Polska Szkoła Dokumentu, dokument zaangażowany. Film jako narzędzie edukacyjne i wychowawcze - możliwości wykorzystania materiałów filmowych w pracy pedagoga.
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do kultury wizualnej; kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do kultury wizualnej; kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu 2. Kino nieme - przemiana kinematografu w kino, od jarmarcznej rozrywki do dzieła sztuki 3. Budowa dzieła filmowego - praca kamery, plany filmowe, co jest poza kadrem? 4. Struktura dzieła filmowego - typy montażu 5. Struktura dzieła filmowego - narracja, narrator 6. Polska Szkoła Filmowa na tle nurtów w kinie europejskim lat 50. i 60. 7. Nowa Fala - kto jest autorem filmu? 8. Kino Moralnego Niepokoju 9. Polska Szkoła Animacji 10. Dokument filmowy - Polska Szkoła Dokumentu, dokument zaangażowany |
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do kultury wizualnej; kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu 2. Kino nieme - przemiana kinematografu w kino, od jarmarcznej rozrywki do dzieła sztuki 3. Budowa dzieła filmowego - praca kamery, plany filmowe, co jest poza kadrem? 4. Struktura dzieła filmowego - typy montażu 5. Struktura dzieła filmowego - narracja, narrator 6. Polska Szkoła Filmowa na tle nurtów w kinie europejskim lat 50. i 60. 7. Nowa Fala - kto jest autorem filmu? 8. Kino Moralnego Niepokoju 9. Polska Szkoła Animacji 10. Dokument filmowy - Polska Szkoła Dokumentu, dokument zaangażowany |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą edukacji filmowej w działalności pedagogicznej.
Umiejętności - Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz wiedzy o filmie w celu analizowania i interpretowania materiałów audiowizualnych oraz ich wykorzystania w procesie edukacyjnym.
- Kompetencje społeczne Jest przekonany o znaczeniu wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z edukacją filmową, stąd poszukuje wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2023Z:
Obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, np. wykład, ćwiczenia, konsultacje: 32h Inne formy: |
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, np. wykład, ćwiczenia, konsultacje: 32h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, np. wykład, ćwiczenia, konsultacje: 32h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: