W cyklu 2023Z:
Zajęcia 1: Zajęcia wprowadzające czyli, do czego będziemy zmierzać – film pt. „Nauczyciele świata”
Zajęcia 2: W kierunku pojęcia dydaktyki twórczości Treści szczegółowe:, dydaktyka ogólna a dydaktyka szczegółowa, pojęcie dydaktyki twórczości, przedmiot i zadania dydaktyki twórczości, pojecie psychodydaktyki kreatywności w ujęciu W. Dobrołowicza, twórczość jako kategoria pedagogiczna. Literatura: 1. Okoń, W. (2003). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” – rozdział 3 „Główne pojęcia dydaktyki” s. 54-64. 2. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 1 „Cele i dziedziny pedagogiki twórczości – Twórcze nauczanie a nauczanie twórczości” 20-23. 3. Malicka, M. (1997). Twórczość jako kategoria pedagogiczna. [W:] Antologia tekstów do psychopedagogiki twórczości. Warszawa: WSiP. s. 49-59. 4. Górniewicz. J. (2001). Kategorie pedagogiczne. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. s. 76-87.
Zajęcia 3: Idea nauczania, kształcenia i wychowywania do twórczości Treści szczegółowe: pojęcie twórczego nauczania, pojęcie nauczania do twórczości, kształcenie do twórczości; zadania i sposoby nauczania twórczości. Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GEP. Rozdział 1.3. Twórcze nauczanie a nauczanie twórczości (s.20-23). 2. Jeffrey, B., Craft, A. (2004). Teaching creatively and teaching for creativity, distinctions and relationships. Journal of Educational Studies, 30(1), 77–87. 3. Soh, K. (2017). Fostering student creativity through teacher behaviors. Thinking Skills and Creativity, 23, 58–66. 4. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 138-146)
Zajęcia 4: Nauczanie twórczości w kontekście aktów prawnych obowiązujących w Polsce Treści szczegółowe: nauczanie twórczości oraz stymulowanie kreatywności uczniów w świetle obowiązujących ustaw i rozporządzeń to jest ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, podstawie programowej wychowania przedszkolnego, podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej a także w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Literatura: 1. Ustawa z dnia 22 maja 2018. Karta Nauczyciela (Dz. U., 2018 r., poz. 967). 2. Ustawa z dnia 19 czerwca 2019. Prawo oświatowe (Dz. U., 2019 r., poz. 1148). 3. Ustawa z dnia 8 sierpnia 2019. Ustawa o systemie oświaty (Dz. U., 2019 r., poz. 1481). 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U., 2017 r., poz. 356). 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz. U., 2018 r., poz. 467). 6. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 147-157)
Zajęcia 5: Twórczość jako cel kształcenia Treści szczegółowe: twórczość w kontekście taksonomii celów kształcenia Benjamina Blooma oraz Bolesłąwa Niemierki, charakterystyka celów nauczania do twórczości, cele lekcji twórczości. USOSweb: Szczegóły przedmiotu: PE-3S-DYT, w cyklu: 2021Z, jednostka dawcy: , grupa przedm.: Strona 4 z 7 05.10.2021 09:04 Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 1 „Cele i dziedziny pedagogiki twórczości” s. 23-26. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „O celach kształcenia” s. 61-75. 3. Szmidt, K. J. (1997). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Porządek i Przygoda- lekcje twórczości. Warszawa: WSiP – rozdział 2 „Cele lekcji twórczości” s. 23-26. 4. Piotrowski, K.T., W. Ligęza (2009). Twórczość jako cel dydaktyczny w kontekście rozwijania kompetencji kreatywnej u uczniów. [W:] Szmidt, K.J., K.T. Piotrowski (red.). Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie – Badanie – Wspieranie. Kraków: Ośrodek Twórczej Edukacji Kangur, s. 95-106. 6. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 133-138)
Zajęcia 6: Modele nauczania twórczości Treści szczegółowe: modele nauczania twórczości; model specjalistyczny, model wzbogacania kształcenia Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 6.2. „Modele nauczania twórczości” s. 260-263. 4. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 157-166).
Zajęcia 7: Potrzeba twórczości a ograniczenia współczesnej szkoły Treści szczegółowe: pojecie i rodzaje szkolnych inhibitorów twórczości, bariery psychospołeczne w strukturach oświatowych, barierogenny charakter kształcenia szkolnego, dydaktyka odtwórczości, idea psychodydaktyki kreatywności W. Dobrołowicza, przeszkody związane z celami i treściami wychowania oraz nauczania, przeszkody związane z postawami nauczyciela i metodami nauczania, przeszkody związane z postawami uczniów, przeszkody związane z bazą lokalowa i wyposażeniem szkół. Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 5 „Wychowanie do twórczości” s. 193-255. 2. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. s. 31-69.
Zajęcia 8: Zadanie twórcze i jego cechy Treści szczegółowe: rola i cechy zadania w stymulowaniu kreatywności ucznia Literatura: 1. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. s. 97-99. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „Problemy doboru treści kształcenia” s. 76-85, „O nowe spojrzenie na proces kształcenia” s. 86-103. 3. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 138-147).
Zajęcia 9. Zasady dydaktyki twórczości Treści szczegółowe: zasady dydaktyczne wg K.J. Szmidta: zasada falicytacji; zasada ludyczności; zasada różnorodności; zasada nieoceniania; zasada wzmacniania procesu twórczego; zasada przeciwdziałania przeszkodom; zasada osobistej twórczości nauczyciela; o potrzebie nowych zasad dydaktycznych wg W. Dobrołowicza; 20 zasad, które powinny być przestrzegane przez nauczyciela pragnącego stworzyć uczniom warunki do myślenia twórczego wg Torrance`a (1962). Literatura: 1. Szmidt, K. J. (1997). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Porządek i Przygoda- lekcje twórczości. Warszawa: WSiP – rozdział 5 „ Psychodydaktyczne zasady prowadzenia lekcji twórczości” s. 39-50. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „O potrzebie nowych zasad dydaktycznych” s. 104-129. 3. Lewowicki, T. (1986). Kształcenie uczniów zdolnych. Warszawa.: WSiP podrozdział „Ogólne zasady myślenia twórczego” s. 183-190. 4. Szmidt, K. J. (2001). Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” podrozdział „Psychodydaktyczne zasady pomocy w tworzeniu” s. 107-120. 5. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. s. 82-91.
Zajęcia 10, 11, 12. Prezentacja autorskich zadań mających na celu stymulowanie kreatywności uczniów
Zajęcia 13: Metody i techniki rozwijania twórczych możliwości uczniów – treningi twórczości Treści szczegółowe: metody stymulowania kreatywności uczniów, pojęcie treningu twórczości, rodzaje treningów twórczości, podstawy teoretyczne. Literatura: 1. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „Problem metod kształcenia” s. 130-135. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „ Problemy kształtowania umiejętności i postaw twórczych” 183-232. 3. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 6 „ Zasady i metody dydaktyki twórczości” s. 256-307. 4. Szmidt, K. J. (2001). Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” podrozdział „ Trening twórczości i jego rodzaje” s. 56- 66. 5. Nęcka, E. (1998). Trening twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” – wprowadzenie s. 11-19.
Zajęcia 14: Aspekty realizacyjne treningów twórczości Literatura: 1. Nęcka, E. (1998). Trening twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” – rozdział 5 „Organizacja i przebieg treningu” s. 135-146. 2. Szmidt, K.J. (2005). Dlaczego należy być twórczym? Rozważania o powodach istotnych, uzasadniających sens treningu twórczości. [W:] Szmidt, K. J., (2005) (red.). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi s. 13-24. 3. Karwowski, M. (2005). Trening twórczości: rozpoznanie, planowanie, monitorowanie, przewodzenie. [W:] Szmidt, K. J., (2005) (red.). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi s. 39-59. 4. Szmidt, K.J. (2005). Za dużo, za szybko, za łatwo: podstawowe błędy trenerów twórczości. [W:] Szmidt, K. J., (2005) (red.). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi s. 81-102.
Zajęcia 15. Model i tok lekcji twórczości Treści szczegółowe: pojęcie lekcji twórczości, podstawy teoretyczne, model i tok lekcji twórczości, fazy aktywności uczniów, fazy aktywności nauczycieli. Literatura: 1. Szmidt, K. J. (1997). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Porządek i Przygoda- lekcje twórczości. Warszawa: WSiP – rozdział 3 s. 27-35. 2. Szmidt, K. J. (2005). Pedagogika twórczości. Idee – aplikacje – rady na twórcza drogę. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 75-106.
|
W cyklu 2024Z:
Zajęcia 1: Zajęcia wprowadzające czyli, do czego będziemy zmierzać – film pt. „Nauczyciele świata”
Zajęcia 2: W kierunku pojęcia dydaktyki twórczości Treści szczegółowe:, dydaktyka ogólna a dydaktyka szczegółowa, pojęcie dydaktyki twórczości, przedmiot i zadania dydaktyki twórczości, pojecie psychodydaktyki kreatywności w ujęciu W. Dobrołowicza, twórczość jako kategoria pedagogiczna. Literatura: 1. Okoń, W. (2003). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” – rozdział 3 „Główne pojęcia dydaktyki” s. 54-64. 2. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 1 „Cele i dziedziny pedagogiki twórczości – Twórcze nauczanie a nauczanie twórczości” 20-23. 3. Malicka, M. (1997). Twórczość jako kategoria pedagogiczna. [W:] Antologia tekstów do psychopedagogiki twórczości. Warszawa: WSiP. s. 49-59. 4. Górniewicz. J. (2001). Kategorie pedagogiczne. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. s. 76-87.
Zajęcia 3: Idea nauczania, kształcenia i wychowywania do twórczości Treści szczegółowe: pojęcie twórczego nauczania, pojęcie nauczania do twórczości, kształcenie do twórczości; zadania i sposoby nauczania twórczości. Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GEP. Rozdział 1.3. Twórcze nauczanie a nauczanie twórczości (s.20-23). 2. Jeffrey, B., Craft, A. (2004). Teaching creatively and teaching for creativity, distinctions and relationships. Journal of Educational Studies, 30(1), 77–87. 3. Soh, K. (2017). Fostering student creativity through teacher behaviors. Thinking Skills and Creativity, 23, 58–66. 4. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 138-146)
Zajęcia 4: Nauczanie twórczości w kontekście aktów prawnych obowiązujących w Polsce Treści szczegółowe: nauczanie twórczości oraz stymulowanie kreatywności uczniów w świetle obowiązujących ustaw i rozporządzeń to jest ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, podstawie programowej wychowania przedszkolnego, podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej a także w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Literatura: 1. Ustawa z dnia 22 maja 2018. Karta Nauczyciela (Dz. U., 2018 r., poz. 967). 2. Ustawa z dnia 19 czerwca 2019. Prawo oświatowe (Dz. U., 2019 r., poz. 1148). 3. Ustawa z dnia 8 sierpnia 2019. Ustawa o systemie oświaty (Dz. U., 2019 r., poz. 1481). 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U., 2017 r., poz. 356). 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz. U., 2018 r., poz. 467). 6. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 147-157)
Zajęcia 5: Twórczość jako cel kształcenia Treści szczegółowe: twórczość w kontekście taksonomii celów kształcenia Benjamina Blooma oraz Bolesłąwa Niemierki, charakterystyka celów nauczania do twórczości, cele lekcji twórczości. USOSweb: Szczegóły przedmiotu: PE-3S-DYT, w cyklu: 2021Z, jednostka dawcy: , grupa przedm.: Strona 4 z 7 05.10.2021 09:04 Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 1 „Cele i dziedziny pedagogiki twórczości” s. 23-26. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „O celach kształcenia” s. 61-75. 3. Szmidt, K. J. (1997). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Porządek i Przygoda- lekcje twórczości. Warszawa: WSiP – rozdział 2 „Cele lekcji twórczości” s. 23-26. 4. Piotrowski, K.T., W. Ligęza (2009). Twórczość jako cel dydaktyczny w kontekście rozwijania kompetencji kreatywnej u uczniów. [W:] Szmidt, K.J., K.T. Piotrowski (red.). Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie – Badanie – Wspieranie. Kraków: Ośrodek Twórczej Edukacji Kangur, s. 95-106. 6. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 133-138)
Zajęcia 6: Modele nauczania twórczości Treści szczegółowe: modele nauczania twórczości; model specjalistyczny, model wzbogacania kształcenia Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 6.2. „Modele nauczania twórczości” s. 260-263. 4. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 157-166).
Zajęcia 7: Potrzeba twórczości a ograniczenia współczesnej szkoły Treści szczegółowe: pojecie i rodzaje szkolnych inhibitorów twórczości, bariery psychospołeczne w strukturach oświatowych, barierogenny charakter kształcenia szkolnego, dydaktyka odtwórczości, idea psychodydaktyki kreatywności W. Dobrołowicza, przeszkody związane z celami i treściami wychowania oraz nauczania, przeszkody związane z postawami nauczyciela i metodami nauczania, przeszkody związane z postawami uczniów, przeszkody związane z bazą lokalowa i wyposażeniem szkół. Literatura: 1. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 5 „Wychowanie do twórczości” s. 193-255. 2. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. s. 31-69.
Zajęcia 8: Zadanie twórcze i jego cechy Treści szczegółowe: rola i cechy zadania w stymulowaniu kreatywności ucznia Literatura: 1. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. s. 97-99. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „Problemy doboru treści kształcenia” s. 76-85, „O nowe spojrzenie na proces kształcenia” s. 86-103. 3. Gralewski, J. (2022). Niedostrzegana kreatywność. Warszawa: APS (s. 138-147).
Zajęcia 9. Zasady dydaktyki twórczości Treści szczegółowe: zasady dydaktyczne wg K.J. Szmidta: zasada falicytacji; zasada ludyczności; zasada różnorodności; zasada nieoceniania; zasada wzmacniania procesu twórczego; zasada przeciwdziałania przeszkodom; zasada osobistej twórczości nauczyciela; o potrzebie nowych zasad dydaktycznych wg W. Dobrołowicza; 20 zasad, które powinny być przestrzegane przez nauczyciela pragnącego stworzyć uczniom warunki do myślenia twórczego wg Torrance`a (1962). Literatura: 1. Szmidt, K. J. (1997). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Porządek i Przygoda- lekcje twórczości. Warszawa: WSiP – rozdział 5 „ Psychodydaktyczne zasady prowadzenia lekcji twórczości” s. 39-50. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „O potrzebie nowych zasad dydaktycznych” s. 104-129. 3. Lewowicki, T. (1986). Kształcenie uczniów zdolnych. Warszawa.: WSiP podrozdział „Ogólne zasady myślenia twórczego” s. 183-190. 4. Szmidt, K. J. (2001). Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” podrozdział „Psychodydaktyczne zasady pomocy w tworzeniu” s. 107-120. 5. Galewska-Kustra, M. (2012). Szkoła wspierająca twórczość uczniów. Teoria i przykład praktyki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. s. 82-91.
Zajęcia 10, 11, 12. Prezentacja autorskich zadań mających na celu stymulowanie kreatywności uczniów
Zajęcia 13: Metody i techniki rozwijania twórczych możliwości uczniów – treningi twórczości Treści szczegółowe: metody stymulowania kreatywności uczniów, pojęcie treningu twórczości, rodzaje treningów twórczości, podstawy teoretyczne. Literatura: 1. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „Problem metod kształcenia” s. 130-135. 2. Dobrołowicz, W. (1995). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: WSPS – rozdział „ Problemy kształtowania umiejętności i postaw twórczych” 183-232. 3. Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: GWP – rozdział 6 „ Zasady i metody dydaktyki twórczości” s. 256-307. 4. Szmidt, K. J. (2001). Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” podrozdział „ Trening twórczości i jego rodzaje” s. 56- 66. 5. Nęcka, E. (1998). Trening twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” – wprowadzenie s. 11-19.
Zajęcia 14: Aspekty realizacyjne treningów twórczości Literatura: 1. Nęcka, E. (1998). Trening twórczości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” – rozdział 5 „Organizacja i przebieg treningu” s. 135-146. 2. Szmidt, K.J. (2005). Dlaczego należy być twórczym? Rozważania o powodach istotnych, uzasadniających sens treningu twórczości. [W:] Szmidt, K. J., (2005) (red.). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi s. 13-24. 3. Karwowski, M. (2005). Trening twórczości: rozpoznanie, planowanie, monitorowanie, przewodzenie. [W:] Szmidt, K. J., (2005) (red.). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi s. 39-59. 4. Szmidt, K.J. (2005). Za dużo, za szybko, za łatwo: podstawowe błędy trenerów twórczości. [W:] Szmidt, K. J., (2005) (red.). Trening twórczości w szkole wyższej. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi s. 81-102.
Zajęcia 15. Model i tok lekcji twórczości Treści szczegółowe: pojęcie lekcji twórczości, podstawy teoretyczne, model i tok lekcji twórczości, fazy aktywności uczniów, fazy aktywności nauczycieli. Literatura: 1. Szmidt, K. J. (1997). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli. Porządek i Przygoda- lekcje twórczości. Warszawa: WSiP – rozdział 3 s. 27-35. 2. Szmidt, K. J. (2005). Pedagogika twórczości. Idee – aplikacje – rady na twórcza drogę. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 75-106.
|