Dydaktyka twórczości PE-3S-DYT1
TREŚCI PROGRAMOWE
Droga budowania i rozwoju dydaktyki twórczości. Cele, zasady, metody, formy organizacyjne zajęć rozwijających potencjał twórczy ucznia. Zadania i celowo dobrane zestawy zadań. Lekcje twórczości. Droga dążenia do mistrzostwa. Szkoła miejscem przysposabiania do twórczości.
W cyklu 2021Z:
1. Dydaktyka twórczości jako nowa subdyscyplina pedagogiczna |
W cyklu 2022Z:
1. Dydaktyka twórczości jako nowa subdyscyplina pedagogiczna |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna koncepcje kształcenia do twórczości i rozumie ich istotę.
- Posiada wiedzę o strukturze dydaktyki twórczości oraz rozumie relacje między jej poszczególnymi elementami.
- Posiada wiedzę o pożądanych cechach i działaniach pedagoga twórczości.
- Zna kompetencje kluczowe kształcone w ramach zajęć rozwijających dyspozycje twórcze.
- Zna podstawowe uwarunkowania twórczej pracy z klasą szkolną.
Umiejętności
- Potrafi przeanalizować programy i rozkłady zajęć rozwijających dyspozycje twórcze.
- Potrafi konstruować zadania rozwijające dyspozycje twórcze wykorzystujące treści nauczania z różnych przedmiotów szkolnych.
- Potrafi zaprojektować lekcję twórczości.
- Potrafi oceniać wartość działań nauczycielskich dla twórczego rozwoju ucznia.
Kompetencje społeczne
- Podejmuje działania skierowane na rzecz osobistego rozwoju.
- Wykazuje aktywność poznawczą.
- Prezentuje skłonność do zachowań i działań niestandardowych.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Wiodącą metodą realizacji zajęć dydaktycznych jest krytyczna analiza tekstów stanowiąca podstawę dla tworzenia projektów rozwiązań własnych. Stosowana jest także metoda znana w heurystyce jako seminarium rozwiązywania zadań (rozwiązania indywidualne - projekty - poddawane są pod ocenę innych uczestników grupy ćwiczeniowej). |
W cyklu 2022Z:
Wiodącą metodą realizacji zajęć dydaktycznych jest krytyczna analiza tekstów stanowiąca podstawę dla tworzenia projektów rozwiązań własnych. Stosowana jest także metoda znana w heurystyce jako seminarium rozwiązywania zadań (rozwiązania indywidualne - projekty - poddawane są pod ocenę innych uczestników grupy ćwiczeniowej). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: