Diagnoza społeczno-kulturalnych potrzeb środowiska lokalnego PE-3S-DPL
TREŚCI PROGRAMOWE:
Pojęcie diagnozy w naukach społecznych oraz jej znaczenie w pracy animatora społeczno-kulturowego. Rodzaje i typy badań diagnostycznych. Funkcje diagnozy społeczności lokalnych. Potrzeby społeczno-kulturalne człowieka. Metody, narzędzia, i techniki wykorzystywane w diagnozie potrzeb społeczno-kulturalnych. Organizacja i etapy planowania, realizacji oraz ewaluacji animacyjnych badań diagnostycznych. Realizacja własnego badania diagnostycznego.
W cyklu 2023Z:
Wykład Ćwiczenia |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe metody i techniki badawcze służące diagnozowaniu warunków animacji społeczno–kulturowej oraz potrzeb kulturalnych społeczności lokalnych.
Ma wiedzę na temat planowania, realizacji i ewaluacji badań diagnostycznych w terenie.
Umiejętności
Potrafi przygotować plan badań diagnostycznych w oparciu o specyfikę środowiska lokalnego.
Potrafi sprawnie komunikować się z otoczeniem, w tym zinnymi uczestnikami procesu animacyjnego (instytucjami, podmiotami, grupami społecznymi).
Kompetencje społeczne
Docenia znaczenie poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w zakresie stwarzania nowych możliwości edukacyjnych, współpracy wewnątrzśrodowiskowej oraz rozwiązań dotyczących praktycznego warsztatu animatora.
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań w odniesieniu do konkretnych środowisk i grup. Docenia znaczenie rzetelnej diagnozy społecznej.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem. Link zespołu: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada punkt 3 ECTs |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: