Diagnozowanie potrzeb kulturalnych społeczności PE-3S-DPK
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae03acd9b13e1440d9095eaaa5c056789%40thread.tacv2/conversations?groupId=a5687476-8b30-425b-9094-c938a8d0f6d5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aYZskDJULaMQXDzk1dsRMiaA-jMHri-wMRpNwokZhrwo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=42be6b53-2ef0-4a85-a2c2-65ab8f9e70d8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aJHUj_XnoSwFYCvKlT3hdAqejsYPBRp7QoFvv2PtE95g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e0569a96-76a5-48dc-a392-4889e33d5cb5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2022Z)
TREŚCI PROGRAMOWE
Pojęcie diagnozy w naukach społecznych oraz jej znaczenie w pracy animatora społeczno-kulturowego. Rodzaje i typy badań diagnostycznych. Funkcje diagnozy społeczności lokalnych. Potrzeby społeczno-kulturalne człowieka. Metody, narzędzia, i techniki wykorzystywane w diagnozie potrzeb społeczno-kulturalnych. Organizacja i etapy planowania, realizacji oraz ewaluacji animacyjnych badań diagnostycznych. Realizacja własnego badania diagnostycznego.
W cyklu 2020Z:
Opis treści przedmiotu: |
W cyklu 2021Z:
Opis treści przedmiotu: Ćwiczenia |
W cyklu 2022Z:
Opis treści przedmiotu: Ćwiczenia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Zna podstawowe metody i techniki badawcze służące diagnozowaniu warunków animacji społeczno–kulturowej oraz potrzeb kulturalnych społeczności lokalnych.
- Ma wiedzę na temat planowania, realizacji i ewaluacji badań diagnostycznych w terenie.
Umiejętności - Potrafi przygotować plan badań diagnostycznych w oparciu o specyfikę środowiska lokalnego.
- Potrafi sprawnie komunikować się z otoczeniem w tym z innymi uczestnikami procesu animacyjnego (instytucjami, podmiotami, grupami społecznymi).
Kompetencje społeczne - Docenia znaczenie poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w zakresie stwarzania nowych możliwości edukacyjnych, współpracy wewnątrzśrodowiskowej oraz rozwiązań tyczących praktycznego warsztatu animatora.
- Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań w odniesieniu do konkretnych środowisk i grup. Docenia znaczenie rzetelnej diagnozy społecznej.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Wybrane raporty ze strony: https://nck.pl/badania/raporty |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Wybrane raporty ze strony: https://nck.pl/badania/raporty |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Wybrane raporty ze strony: https://nck.pl/badania/raporty |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem - w aplikacji Teams. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie: Raport końcowy - z diagnozy potrzeb kulturalnych osób ze społeczności lokalnej - będzie oceniany według następujących kryteriów: uzasadnienie problemu, przegląd dotychczasowych badań, kompletność i poprawność założeń, poprawność zastosowanych narzędzi, poprawność analiz, prezentacja graficzna danych, trafność wniosków i rekomendacji, oprawa graficzna projektu, kompletność raportu, strona formalna (przypisy, bibliografia, poprawność językowa), tytuł raportu (poprawność, adekwatność, nowatorskość). Wskazana jest realizacja badań diagnostycznych we współpracy z podmiotem zewnętrznym. Kryteria oceny końcowej zostały podane w opisie skróconym |
W cyklu 2021Z:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem. Materiały są dostępne w zespole Teams. W warunkach ograniczeń epidemicznych zajęcia będą odbywały się w Teams w czasie rzeczywisty. Link zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aYZskDJULaMQXDzk1dsRMiaA-jMHri-wMRpNwokZhrwo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=42be6b53-2ef0-4a85-a2c2-65ab8f9e70d8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: |
W cyklu 2022Z:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem. Materiały są dostępne w zespole Teams. W warunkach ograniczeń epidemicznych zajęcia będą odbywały się w Teams w czasie rzeczywisty. Link zespołu: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: