Dydaktyka informatyki PE-3S-DIN
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawa programowa przedmiotu informatyka na kolejnych etapach edukacyjnych. Cele, treści, metody i środki dydaktyczne na zajęciach informatycznych. Etapy lekcji. Rozkład materiału a temat lekcji. Projektowanie konspektów lekcji informatycznych. Projektowanie lekcji sprawdzających. Ocenianie postępów uczniów.
W cyklu 2020Z:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2021Z:
Opis treści programowych: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń, niezbędną do projektowania lekcji.
- Zna miejsce informatyki w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych.
-Zna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące; proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia; metodę projektów; zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć.
- Rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny.
- Rozumie potrzebę rozwijania umiejętności osobistych i społecznych uczniów, potrzebę kształtowania umiejętności współpracy.
Umiejętności
-Potrafi indywidualizować zadania i dostosowywać metody, treści i sposoby oceniania do potrzeb uczniów i zmian zachodzących w świecie i nauce.
- Potrafi tworzyć sytuacje motywujące do nauki, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia.
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia.
- Potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów.
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności merytoryczne i dydaktyczne.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opis metod kształcenia: podające, problemowe, praktyczne, heurystyczne; Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 |
W cyklu 2021Z:
Opis metod kształcenia: podające, problemowe, praktyczne, heurystyczne; Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: