Praktyka zawodowa w placówkach o charakterze edukacyjnym - szkoły podstawowe, szkoły średnie, szkoły wyższe (60 godz.) PE-3P-EME3
TREŚCI PROGRAMOWE
Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno- oraz sposobami ich realizacji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy wychowawcy, pedagoga, nauczyciela w kontekście organizacji zajęć związanych z edukacją medialną. Zapoznanie się ze sposobami dokumentowania pracy pedagogicznej. Uczestnictwo w pracach zleconych przez nauczyciela, wychowawcę (np. pomoc w przygotowaniu środków dydaktycznych, organizowaniu działań związanych z realizowanymi zajęciami dydaktyczno-wychowawczymi).
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji edukacyjnych; jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących w zakresie realizacji edukacji medialnej.
- Ma poszerzoną wiedzę o strukturze i funkcjach, celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowania placówek edukacyjnych.
Umiejętności - Prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji działań prowadzonych w instytucji edukacyjnej.
- Posiada umiejętności niezbędne do przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnorodnych mediów, w tym wiedza metodyczna związana z wprowadzaniem nowych treści przedmiotowych przy pomocy tych mediów i motywowaniem wychowanków do samokształcenia.
- Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności zawodowej podczas odbywania praktyk, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych.
Kompetencje społeczne - Dąży do pogłębiania zdobytej wiedzy poszukując nowych źródeł, stawiając sobie nowe wyzwania, a następnie poddaje się ocenie opiekuna praktyk i wyciąga z niej konstruktywne wnioski.
- Wykazuje nastawienie na jednostkę i grupę, przejawia pozytywny stosunek do nich, stara się nawiązać kontakt z całą grupą.
- Wykazuje się kulturą osobistą i kulturą słowa, okazuje szacunek współpracownikom, godnie reprezentuje uczelnię, identyfikuje się z rolą pedagoga, postępuje zgodnie z etyką zawodową pedagoga.
- Odpowiedzialnie realizuje zalecenia opiekuna praktyki w placówce.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: