Praktyka asystencko-pedagogiczna w działach medialnych placówek edukacyjnych oraz w instytucjach medialnych (60 godz.) PE-3P-EME2
TREŚCI PROGRAMOWE
Szczegółowe zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania organizacji, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji. Szczegółowe zapoznanie się z ofertą medialną organizacji oraz źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami oraz technikami promocji wykorzystywanymi w organizacji. Szczegółowe zapoznanie się ze specyfiką pracy w organizacji oraz uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach organizacji. Poszerzenie umiejętności samodzielnego opracowania i wykonania zadań związanych z pracą w organizacji.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji medialnych i edukacyjnych; jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących w zakresie realizacji edukacji medialnej.
- Ma poszerzoną wiedzę o strukturze i funkcjach, celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji medialnych.
Umiejętności - Prawidłowo dokonuje zapisu obserwacji działań prowadzonych w instytucji medialnej i edukacyjnej.
- Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności zawodowej podczas odbywania praktyk, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych.
- Współpracuje z opiekunem prowadzącym studenta podczas praktyk indywidualnych, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem, posiada umiejętność nawiązywania kontaktów oraz tworzenia atmosfery sprzyjającej pracy w zespole.
- Umie zaplanować, zorganizować i zarządzać swoimi działaniami w zakresie zdobywania specjalistycznej wiedzy i umiejętności związanych z zakresem praktyki.
Kompetencje społeczne - Dąży do pogłębiania zdobytej wiedzy poszukując nowych źródeł, stawiając sobie nowe wyzwania, a następnie poddaje się ocenie opiekuna praktyk i wyciąga z niej konstruktywne wnioski.
- Wykazuje nastawienie na jednostkę i grupę, przejawia pozytywny stosunek do nich, stara się nawiązać kontakt z całą grupą.
- Wykazuje się kulturą osobistą i kulturą słowa, okazuje szacunek współpracownikom, godnie reprezentuje uczelnię, identyfikuje się z rolą pedagoga, postępuje zgodnie z etyką zawodową pedagoga.
- Przejawia dbałość o etyczny aspekt podejmowanych działań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: