Wprowadzenie w kształcenie akademickie PE-3F-WAK
TREŚCI PROGRAMOWE
Specyfika procesu kształcenia na uczelni wyższej. Kultura akademicka w perspektywie aksjologicznej i społecznej. Kultura osobista studenta. Organizacja uczelni. Twórcze kierowanie własnym rozwojem. Kształtowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście wyboru specjalności. Prezentacja specjalności prowadzonych w APS na kierunku pedagogika). Prawa i obowiązki studenta. Samorządność i autonomia na studiach. Zmiany w szkolnictwie wyższym w Europie i Polsce. Tworzenie własnych zasad efektywnego uczenia się oraz planu aktywnej nauki. Czas - metody pracy nad organizacją własnego czasu, dyscyplina, wykorzystywanie wolnego czasu. Samodzielna praca z tekstem – studiowanie tekstów. Korzystanie z Internetu a plagiat. Notacja bibliografii, przypisów. Sposoby sporządzania notatek (mapy myśli). Stres egzaminacyjny – jak go pokonywać.
W cyklu 2020Z:
Wykład kursowy, wzbogacany prezentacjami multimedialnymi. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a8160ac61b04749c38c6b98f49ed81103%40thread.tacv2/conversations?groupId=0e749bc2-a056-4f1a-aad0-ea28604c6840&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Zn:
Wykład kursowy, wzbogacany prezentacjami multimedialnymi. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a158b545bab2549848b3c2e6f1f875d9d%40thread.tacv2/conversations?groupId=87a902c1-ab26-4193-ba03-64e4a20fb798&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021Z:
Specyfika procesu kształcenia na uczelni wyższej. Kultura akademicka w perspektywie aksjologicznej i społecznej. Kultura osobista studenta. Organizacja uczelni. Twórcze kierowanie własnym rozwojem. Kształtowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście wyboru specjalności. Prezentacja specjalności prowadzonych w APS na kierunku pedagogika). Prawa i obowiązki studenta. Samorządność i autonomia na studiach. Zmiany w szkolnictwie wyższym w Europie i Polsce. Tworzenie własnych zasad efektywnego uczenia się oraz planu aktywnej nauki. Czas - metody pracy nad organizacją własnego czasu, dyscyplina, wykorzystywanie wolnego czasu. Samodzielna praca z tekstem – studiowanie tekstów. Korzystanie z Internetu a plagiat. Notacja bibliografii, przypisów. Sposoby sporządzania notatek (mapy myśli). Stres egzaminacyjny – jak go pokonywać. |
W cyklu 2021Zn:
Specyfika procesu kształcenia na uczelni wyższej. Kultura akademicka w perspektywie aksjologicznej i społecznej. Kultura osobista studenta. Organizacja uczelni. Twórcze kierowanie własnym rozwojem. Kształtowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście wyboru specjalności. Prezentacja specjalności prowadzonych w APS na kierunku pedagogika). Prawa i obowiązki studenta. Samorządność i autonomia na studiach. Zmiany w szkolnictwie wyższym w Europie i Polsce. Tworzenie własnych zasad efektywnego uczenia się oraz planu aktywnej nauki. Czas - metody pracy nad organizacją własnego czasu, dyscyplina, wykorzystywanie wolnego czasu. Samodzielna praca z tekstem – studiowanie tekstów. Korzystanie z Internetu a plagiat. Notacja bibliografii, przypisów. Sposoby sporządzania notatek (mapy myśli). Stres egzaminacyjny – jak go pokonywać. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma podstawową wiedzę o specyfice i tradycjach edukacji na poziomie wyższym; celach, organizacji i zasadach funkcjonowania uczelni oraz prawach i obowiązkach wynikających z roli studenta.
- Ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnej edukacji.
Umiejętności - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii.
Kompetencje społeczne - Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Regulamin studiów Dane ze strony uczelni - znajomość tradycji oraz współczesnej jej organizacji Uzupełniająca: Bloom a., Umysł zamknięty, Zysk i S-ka, Poznań 1997. Bruner J., Kultura edukacji, Kraków 2006 Buzan T., Mapy twoich myśli, Wyd. Ravi 1998. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1995. Kostkiewicz J., Uniwersytet i wartości, Kraków 2007. Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne 1992. Sowiński A. (red), Kultura akademicka w oglądzie pedagogicznym, Ogólnopolskie Seminarium Pedagogiki Szkoły Wyższej, Szczecin 2009 |
W cyklu 2020Zn:
Regulamin studiów Dane ze strony uczelni - znajomość tradycji oraz współczesnej jej organizacji Uzupełniająca: Bloom a., Umysł zamknięty, Zysk i S-ka, Poznań 1997. Bruner J., Kultura edukacji, Kraków 2006 Buzan T., Mapy twoich myśli, Wyd. Ravi 1998. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1995. Kostkiewicz J., Uniwersytet i wartości, Kraków 2007. Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne 1992. Sowiński A. (red), Kultura akademicka w oglądzie pedagogicznym, Ogólnopolskie Seminarium Pedagogiki Szkoły Wyższej, Szczecin 2009 |
W cyklu 2021Z:
Obowiązkowa: Regulamin studiów Uzupełniająca: Bloom a., Umysł zamknięty, Zysk i S-ka, Poznań 1997. |
W cyklu 2021Zn:
Regulamin studiów Dane ze strony uczelni - znajomość tradycji oraz współczesnej jej organizacji Uzupełniająca: Bloom a., Umysł zamknięty, Zysk i S-ka, Poznań 1997. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Warunki zaliczenia: Godziny kontaktowe wykład - 15 godz. Przygotowanie się do zajęć – zapoznanie z zaleconą literaturą - 5 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (praca)- 5 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 ECTS |
W cyklu 2020Zn:
Warunki zaliczenia: Godziny kontaktowe wykład - 15 godz. Przygotowanie się do zajęć – zapoznanie z zaleconą literaturą - 5 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (praca)- 5 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 ECTS |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA Wykład kursowy, wzbogacany prezentacjami multimedialnymi. Elementy metody "debaty Oksfordzkiej" Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe wykład - 15 godz. |
W cyklu 2021Zn:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe wykład - 9 godz. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: