W cyklu 2020Z:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2020Zn:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2021Z:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2021Zn:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2022Z:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2022Zn:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2023Z:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2023Zn:
WYKŁAD
1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Zarządzanie wiekiem, międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 4. Analiza pracy i opis stanowiska pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. Rola mentoringu w procesie pracy. 8. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami
ĆWICZENIA 1. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 3. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 5. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Inscenizacja i ocena efektów szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 6. Przygotowanie projektu systemu ocen pracowników z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, w tym struktury zatrudnienia w konkretnej organizacji – praca zespołowa, dyskusja. 7. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Kapitał ludzki a kompetencje i kwalifikacje. 2. Istota, podstawowe zadania i style zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich. 4. Strategia personalna a ZZL. 5. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania ZZL w organizacji. 6. Analiza pracy, opis i wartościowanie stanowisk pracy jako podstawa ZZL. 7. Profile kompetencyjne stanowisk pracy jako podstawa doboru kandydatów do pracy. 8. Modele i proces doboru personelu w organizacji. 9. Teorie i narzędzia motywowania pracowników. Płacowe i pozapłacowe systemy motywacyjne. 10. Istota, typy i znaczenie ocen pracowników w ZZL. Kompetencyjne systemy ocen pracowników – przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL. 11. Rozwój zawodowy pracowników jako element ZZL. 12. Cele i rodzaje szkoleń. 13. Coaching, mentoring i mentoring odwrócony i inne formy wspierania rozwoju pracowników. 14. System wynagrodzeń 15. Proces kończenia współpracy z pracownikiem. Zwolnienia pracowników a polityka personalna organizacji
WYKŁAD 1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi. ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Kariera w perspektywie generacyjnej. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 3. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 4. Analiza pracy, opis i wartościowanie stanowisk pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. Sposoby ustalania wynagrodzenia zmiennego. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. 8. Mentoring i coaching jako wsparcie w procesie adaptacji i rozwoju pracowników. Specyfika relacji: mentor(mistrz)-uczeń, coach-klient. Kultura coachingowa jako element strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. 9. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami 10. Zwalnianie pracowników. Zwolnienia: spowodowane przyczynami organizacyjnymi, spowodowane negatywną oceną pracy, z inicjatywy pracownika.
ĆWICZENIA 1. Projekt planowania działań działu HR a polityka personalna organizacji (wybranej) – praca zespołowa, prezentacja projektu na ostatnich zajęciach, dyskusja. Zadanie: - dla grupy 1. Projektowanie pracy, rekrutacja i selekcja: tworzenie opisu nowego stanowiska, rekrutacja na nowe stanowisko; - dla grupy 2. Szkolenia i rozwój: planowanie procesu rozwoju dla pracowników, szkolenia, indywidualny plan rozwoju pracownika, odkrywanie talentów i zarządzanie talentami w firmie; - dla grupy 3. Kompetencyjne systemy ocen pracowników: określenie katalogu ocenianych kompetencji, poziomów posiadania danej kompetencji, pozytywnych i negatywnych wskaźników spełniania kompetencji, metoda oceny, ocenianie i motywowanie zdalnych pracowników; - dla grupy 4. Systemy wynagradzania: strategia wynagrodzeń – kosztowa vs inwestycyjna, wybór podstawy różnicowania wynagrodzeń, struktura wewnętrzna wynagrodzenia, wynagrodzenie całkowite: zasadnicze, stałe dodatki, składniki ruchome (np. premie, prowizja), świadczenia pracownicze (np. pakiety medyczne), wynagrodzenie pozafinansowe, częstość nagradzania pracownika; - dla grupy 5. Integracja pracowników całej firmy: motyw przewodni imprezy, miejsce, organizacja imprezy, rodzaj zawiadomienia pracowników; - dla grupy 6. Zwolnienia pracowników: przyczyny zwolnienia: organizacyjne, negatywna ocena pracy, inicjatywa pracownika, restrukturyzacja organizacji a reedukacja zatrudnienia, w jakim dziale ile osób należy zwolnić, w jaki sposób, ile czasu potrzeba na wypowiedzenie danej umowy, uargumentowanie zwolnienia. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 5. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 6. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Analiza potrzeb szkoleniowych. Inscenizacja i ocena efektów przeprowadzonego szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 7. Przygotowanie projektu systemu ocen pracownika na stanowisku menedżera z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, ustalenie zestawu 5 kompetencji oraz kryteriów oceny i poziomów posiadania danej kompetencji – praca zespołowa, dyskusja. 8. Prezentacja przygotowanych przez poszczególne zespoły projektów planowania działań działu HR - praca zespołowa, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 9. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Kapitał ludzki a kompetencje i kwalifikacje. 2. Istota, podstawowe zadania i style zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich. 4. Strategia personalna a ZZL. 5. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania ZZL w organizacji. 6. Analiza pracy, opis i wartościowanie stanowisk pracy jako podstawa ZZL. 7. Profile kompetencyjne stanowisk pracy jako podstawa doboru kandydatów do pracy. 8. Modele i proces doboru personelu w organizacji. 9. Teorie i narzędzia motywowania pracowników. Płacowe i pozapłacowe systemy motywacyjne. 10. Istota, typy i znaczenie ocen pracowników w ZZL. Kompetencyjne systemy ocen pracowników – przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL. 11. Rozwój zawodowy pracowników jako element ZZL. 12. Cele i rodzaje szkoleń. 13. Coaching, mentoring i mentoring odwrócony i inne formy wspierania rozwoju pracowników. 14. System wynagrodzeń 15. Proces kończenia współpracy z pracownikiem. Zwolnienia pracowników a polityka personalna organizacji
WYKŁAD 1. Istota i podstawowe zadania zarządzania zasobami ludzkimi. ZZL w kontekście pedagogiki pracy. Kapitał ludzki. Rola zasobów ludzkich w organizacji w oparciu o teorię kapitału ludzkiego. Trendy rozwojowe ZZL. 2. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji. Międzypokoleniowe zarządzanie kadrami. Kariera w perspektywie generacyjnej. Modele zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich w organizacji: model adaptacyjny, konsolidacyjny, biznesowy. 3. Strategia personalna. Integracja strategii personalnej ze strategią organizacji. Egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania efektywnego ZZL w organizacji. Style kierowania ludźmi w organizacjach. 4. Analiza pracy, opis i wartościowanie stanowisk pracy jako podstawa ZZL. Zakres opisu stanowiska pracy. ZZL oparte na kompetencjach. Profile kompetencyjne. 5. Dobór pracowników. Metody rekrutacji i selekcji. Techniki i instrumenty doboru pracowników w organizacji: ogłoszenia, analiza aplikacji kandydatów do pracy, rozmowa kwalifikacyjna, kwestionariusze oceny kandydatów. Autoprezentacja. 6. Motywowanie pracowników. Różne formy motywowania. Rola wynagradzania w ZZL. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji. Sposoby ustalania wynagrodzenia zmiennego. 7. Rozwój pracowników. Cele i rodzaje szkoleń. Budowanie ścieżki szkoleń pracowników. Budowanie ścieżki awansu zawodowego. 8. Mentoring i coaching jako wsparcie w procesie adaptacji i rozwoju pracowników. Specyfika relacji: mentor(mistrz)-uczeń, coach-klient. Kultura coachingowa jako element strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. 9. System ocen pracowniczych. Istota i znaczenie ocen pracowniczych. Kryteria oceniania. Wykorzystywanie systemu ocen w zarządzaniu organizacjami 10. Zwalnianie pracowników. Zwolnienia: spowodowane przyczynami organizacyjnymi, spowodowane negatywną oceną pracy, z inicjatywy pracownika.
ĆWICZENIA 1. Projekt planowania działań działu HR a polityka personalna organizacji (wybranej) – praca zespołowa, prezentacja projektu na ostatnich zajęciach, dyskusja. Zadanie: - dla grupy 1. Projektowanie pracy, rekrutacja i selekcja: tworzenie opisu nowego stanowiska, rekrutacja na nowe stanowisko; - dla grupy 2. Szkolenia i rozwój: planowanie procesu rozwoju dla pracowników, szkolenia, indywidualny plan rozwoju pracownika, odkrywanie talentów i zarządzanie talentami w firmie; - dla grupy 3. Kompetencyjne systemy ocen pracowników: określenie katalogu ocenianych kompetencji, poziomów posiadania danej kompetencji, pozytywnych i negatywnych wskaźników spełniania kompetencji, metoda oceny, ocenianie i motywowanie zdalnych pracowników; - dla grupy 4. Systemy wynagradzania: strategia wynagrodzeń – kosztowa vs inwestycyjna, wybór podstawy różnicowania wynagrodzeń, struktura wewnętrzna wynagrodzenia, wynagrodzenie całkowite: zasadnicze, stałe dodatki, składniki ruchome (np. premie, prowizja), świadczenia pracownicze (np. pakiety medyczne), wynagrodzenie pozafinansowe, częstość nagradzania pracownika; - dla grupy 5. Integracja pracowników całej firmy: motyw przewodni imprezy, miejsce, organizacja imprezy, rodzaj zawiadomienia pracowników; - dla grupy 6. Zwolnienia pracowników: przyczyny zwolnienia: organizacyjne, negatywna ocena pracy, inicjatywa pracownika, restrukturyzacja organizacji a reedukacja zatrudnienia, w jakim dziale ile osób należy zwolnić, w jaki sposób, ile czasu potrzeba na wypowiedzenie danej umowy, uargumentowanie zwolnienia. Opisanie procesu doboru pracowników w organizacji, w której pracują/pracowali studenci, ze szczególnym uwzględnienie technik selekcji. 2. Przygotowanie opisu kilku stanowisk pracy, z różnych poziomów zarządzania, na podstawie wymagań kompetencyjnych w organizacji, w której pracuje student – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 4. Przygotowanie listu motywacyjnego, listu polecającego oraz własnych predyspozycji, mocnych i słabych stron w związku z poszukiwaniem pracy – praca indywidualna, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 5. Przygotowanie merytoryczno-organizacyjne rozmowy kwalifikacyjnej w ramach naboru na określone stanowisko we wskazanym typie organizacji. Symulacja przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i ocen kandydatów do pracy – praca zespołowa, dyskusja. 6. Budowanie systemu szkoleń dla wybranej ścieżki szkoleń. Analiza potrzeb szkoleniowych. Inscenizacja i ocena efektów przeprowadzonego szkolenia kształtującego umiejętność pracy zespołowej. 7. Przygotowanie projektu systemu ocen pracownika na stanowisku menedżera z uwzględnieniem uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych, ustalenie zestawu 5 kompetencji oraz kryteriów oceny i poziomów posiadania danej kompetencji – praca zespołowa, dyskusja. 8. Prezentacja przygotowanych przez poszczególne zespoły projektów planowania działań działu HR - praca zespołowa, prezentacja na ćwiczeniach, dyskusja. 9. Projekt koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi wg strategii organizacji, w której pracują studenci – praca indywidualna, dyskusja.
|