Zaawansowany trening kreatywności PE-2S-ZTK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Podstawowe założenia i cele treningów kreatywności. Zasady i strategie ułatwiające twórcze rozwiązywanie problemów. Budowanie samoświadomości twórczej. Ćwiczenia ekspresji poprzez różne środki wyrazu – plastyczne, muzyczne, teatralne, literackie. Budowanie klimatu grupowego sprzyjającego tworzeniu. Stymulowanie motywacji do działań twórczych. Rozwijanie ciekawości poznawczej, wrażliwości na problemy, zdolności zadawania pytań, poszukiwania sprzeczności, ćwiczenia prowadzące do niestandardowego wglądu w rzeczywistość, otwartości na doświadczenie. Wzmacnianie wiary we własne możliwości kreacji, dyspozycji autokreacyjnych. Przełamywania barier - poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, psychospołecznych. Stymulowanie zdolności poznawczych: antycypowania, dokonywania skojarzeń, abstrahowania, klasyfikowania i uogólniania, transformowania, metaforyzowania, myślenia dedukcyjnego, myślenia indukcyjnego. Elementarne zdolności intelektualne bezpośrednio związane z twórczością: stymulowanie płynności, giętkości i oryginalności myślenia. Ćwiczenia wyobraźni twórczej - twórcze wizualizacje, rozwijanie obrazowości, transformatywności i oryginalności wyobraźni.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności trenerskiej ukierunkowanej na rozwój kreatywności, w zakresie określonym specjalnością studiów.
Ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę dotyczącą podstawowych zasad tworzenia i animowania różnych form aktywności twórczej (w pracy indywidualnej i grupowej).
Umiejętności
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla oddziaływań ukierunkowanych na rozwój kreatywności (własnej i innych) sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę facylitatora aktywności twórczej w zespole.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do twórczych działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy o kreatywności, poziomu własnego potencjału twórczego w określonych sferach aktywności, świadomość społecznej roli kreatywności i innowacyjności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.
Wyraża gotowość do działania w twórczy i przedsiębiorczy sposób.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: