Szkoła w środowisku lokalnym PE-2S-SSL
TREŚCI PROGRAMOWE
Lokalność i związane z nią pojęcia (społeczność terytorialna a kategorialna, środowisko lokalne, wspólnota lokalna)
Diagnoza społeczności.
Metody pracy w środowisku/ze społecznościami.
Szkoła w życiu społeczności lokalnej. Współpraca z różnymi podmiotami.
Szkoła jako ośrodek animacji działań na rzecz społeczności lokalnej.
W cyklu 2020Ln:
Treści przedmiotu obejmują rozważania nad koncepcjami związanymi z lokalnością, metodami pracy w środowisku/ze społecznościami, kwestiami współpracy szkoły jako centrum lokalnej społeczności z formalnymi i nieformalnymi podmiotami. W program włączona jest analiza przykładów takich środowisk, w których szkoła (i jej formalni/nieformalni liderzy) jest rozpoznawana jako animator działań na rzecz wspólnoty lokalnej (w szczególności przedmiotem analiz będzie potencjał szkoły i jej partnerów oraz czynniki i procesy zmian zachodzące we współtworzonych przez nie środowiskach). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uszczegółowioną wiedzę socjo-pedagogiczną o środowisku lokalnym jako istotnym kontekście działalności szkoły/placówki
Umiejętności
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwa-nia i przetwarzania informacji na temat zjawisk społeczno-kulturowych zachodzących w otoczeniu szkoły
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych proble-mów pojawiających się w relacjach pomiędzy szko-łą/placówką a jej otoczeniem społecznym
Kompetencje społeczne
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 Sposób prowadzenia zajęć: wideospotkania - platforma Teams Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: