Podstawy projektowania i organizacji kształcenia on-line PE-2S-PPL
TREŚCI PROGRAMOWE
E-learning - informacje wstępne (historia, pojęcie, cele i zadania). Asynchroniczne oraz synchroniczne systemy i narzędzia nauczania na odległość. Systemy oprogramowania wykorzystywane w e-learningu. Platformy LMS, LCMS.
Tworzenie kursu e-learningowego - etapy działania (analiza potrzeb, wyznaczanie celów, projektowanie programu, przygotowanie materiałów, realizacja kursu, ewaluacja). Konstrukcja kursu e-learningowego - typy struktur kursów e-learningowych. Tworzenie treści kształcenia - konwersja gotowych zasobów i tworzenie rozwiązań autorskich. Pozatekstowe materiały e-learningowe - materiały audiowizualne, transmisje on line, webinaria.
E-learning w świetle prawa.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2019L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
ma rozszerzona wiedzę na temat organizacji i projektowania systemów i platform edukacyjnych
ma uporządkowaną wiedzę o wykorzystaniu
systemów i platform edukacyjnych w działalności kształce-niowej i wychowawczej
ma uszczegółowiona wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycz-nych w zakresie budowania elektronicznych pomocy dydak-tycznych w edukacji zdalnej
Umiejętności
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwa-nia i przetwarzania informacji w edukacji zdalnej
potrafi dobierać środki i metody pracy w kształceniu na od-ległość
potrafi organizować pracę zespołową z wykorzystaniem plat-form edukacyjnych
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności wykorzystania narzędzi stosowanych w edukacji zdalnej oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym obszarze
rozumie potrzebę postępowania etycznego oraz formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z kształceniem na odległość.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Kod do zespołu w Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3d8c3c707db84de3a47a14c808b78a92%40thread.tacv2/conversations?groupId=e400aaa5-32be-41bb-a187-5abd0d9737fe&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena przy pracy projektowej przygotowanej przez studenta - przygotowanie projektu kursu zdalnego (e-learningowego) NAKŁAD PRACY STUDENTA: FORMA AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 25 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: