Marketing społeczny w mediach społecznościowych PE-2S-MSM
TREŚCI PROGRAMOWE:
Social media a marketing społeczny i komercyjny: wyznaczniki rozwoju, współczesne trendy; kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych. Więzi społecznościowe w przestrzeni internetowej: kreowanie i współtworzenie treści przez odbiorców; narzędzia pozycjonowania stron internetowych; budowanie więzi z odbiorcą, budowanie społeczności: strategie komunikacyjne; kreowanie, poprawa i umacnianie wizerunku; budowanie zaufania, metody perswazyjne w środowisku online. Portale społecznościowe: charakterystyka i geneza w Polsce i na świecie; skuteczna komunikacja na portalach społecznościowych; wielowątkowa komunikacja na portalu Facebook; segmentacja użytkowników. Sukcesy i porażki: najczęstsze błędy podczas tworzenia strategii komunikacyjnych w mediach społecznościowych; największe sukcesy osiągnięte z wykorzystaniem social mediów. Bezpieczeństwo i ochrona danych oraz etyka w social mediach. Tworzenie materiału pod kątem zainteresowania odbiorców i budowania sieci społecznościowej. Przegląd kampanii wykorzystujących marketing w social mediach; mocne i słabe strony różnorodnych form przekazu treści.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę na temat ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności pedagogicznej z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Zna zasady wykorzystywania własności intelektualnej w Internecie z zachowaniem praw autorskich.
Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwijania kampanii, w tym edukacyjnych kampanii społecznych w środowisku online, zna podstawy przedsiębiorczości internetowej.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych w Internecie, z wykorzystaniem źródeł internetowych oraz technik informacyjno-komunikacyjnych. Potrafi je interpretować oraz wykorzystywać podczas tworzenia treści w mediach społecznościowych.
Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami tworzonych treści, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Potrafi pracować w zespole projektowym; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania podczas tworzenia kampanii społecznej i edukacyjnej; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
Kompetencje społeczne
Wyraża gotowość do działania w sposób przedsiębiorczy podczas tworzenia oraz udostępniania treści w Internecie.
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wykorzystania mediów społecznościowych w działalności edukacyjnej, ma gotowość do krytycznej analizy odbieranych treści w tym fake news, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w aktualnej rzeczywistości pedagogicznej.
Wykazuje wrażliwość na problemy społeczne i pedagogiczne poruszane podczas tworzenia kampanii społecznych, ma gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz odbiorcami treści udostępnianych online. Przejawia gotowość do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne oraz społeczne w środowisku online.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: