Media w perspektywie kulturowej i edukacyjnej PE-2S-MPK
TREŚCI PROGRAMOWE:
Od komunikacji werbalnej do elektronicznej – typy kultury i ich przemiany. Zarys dziejów prasy, radia, telewizji i internetu. Współczesne i klasyczne teorie i strategie medialne. Użytkownik mediów jako odbiorca i jako prosument. Utwór w kulturze audiowizualnej. Dzieło kultowe a kultura reprodukcji i remiksu. Homogenizacja, konwergencja i symulakryczność we współczesnej kulturze cyfrowej. Nowe media a kształtowanie opinii publicznej. Rola dziennikarstwa obywatelskiego. Edukacyjny i wychowawczy wymiar społecznych kampanii komunikacyjnych. Media jako narzędzie edukacyjne.
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: Od komunikacji werbalnej do elektronicznej – typy kultury i ich przemiany. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie społecznym oraz kulturowym, stanowiącą podstawę projektowania i realizacji działalności edukacyjnej i kulturalnej w mediach.
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, jak też różnych środowiskach wychowawczych powiązanych z mediami, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i kulturalnych.
Ma rozszerzoną wiedzę o zjawiskach i instytucjach medialnych ujmowanych w międzynarodowej perspektywie edukacyjnej.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk związanych z obecnością mediów w życiu społecznym przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych związanych z mediami rozpatrywanymi w perspektywie edukacyjnej i kulturowej i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki zawodowej pedagoga medialnego.
Kompetencje społeczne
Wykazuje gotowość do brania odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji; przejawia gotowość do uczestnictwa w życiu kulturalnym.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Lektury obowiązkowe: Lektury uzupełniające: |
W cyklu 2023Z:
Lektury obowiązkowe: Lektury uzupełniające: |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność na wykładzie). Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 3 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność na wykładzie). Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 3 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: