Kultura intelektualna PE-2S-KTU
TREŚCI PROGRAMOWE
Kultura a natura; Prehistoryczne początki kultury człowieka. Kultura a cywilizacja. Badania nad wczesną historią gatunku ludzkiego i rozwój cywilizacji.
Kultura a społeczeństwo (struktura społeczna).
Kultura a literatura. Literatura jako rozrywka elitarna i popularna. Misyjny charakter literatury.
Kultura a sztuka. Misja społeczna sztuk plastycznych, muzyki, sztuk audiowizualnych.
Kultura a polityka i ideologia – instytucje kontroli (przykład cenzury w literaturze).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur spo-łecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i kulturalnych
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach działalności kulturalnej
Umiejętności
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych proble-mów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązy-wania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarze wiedzy o kulturze i społeczeństwie
potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych w zakresie uczestnictwa w kulturze oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego obszarze kultury i wychowania
jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej zgodnie z regułami funkcjonowania w kulturze
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: