Edukacyjne platformy prezentacji treści PE-2S-EPP
TEMATYKA ZAJĘĆ
1. Projektowanie treści medialnych.
2.Podstawowe wzorce, formaty i funkcje treści.
3. Kontekst i uwarunkowania edycji treści.
4. Blogosfera - specyfika i kierunki rozwoju.
5. Relacje, reakcje i interakcje użytkowników z treściami.
6. Lokalność i globalizacja przekazu treści medialnych.
7. Specyfika narracji w mediach klasycznych i społecznościowych.
8. Komunikacja niewerbalna w mediach.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat platform prezentacji treści, jako przestrzeni działań pedagogicznych.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i wykorzystywania tych technik na potrzeby prezentacji treści edukacyjnych.
Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych platform prezentacji treści.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
Kompetencje społeczne
Przejawia pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga medialnego, a w sytuacjach problemowych poszukuje wiedzy eksperckiej.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- praca w zespołach
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI
- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,
- ocena prac wykonywanych podczas zajęć
- <
Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 15 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 5 godz.
Sumaryczna liczba punktów ECTS 1
Literatura
LITERATURA WYMAGANA
Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.
Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T. (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Spitzer, M. (2021). Epidemia smartfonów. Czy jest zagrożeniem dla zdrowia, edukacji i społeczeństwa?. Tłum. M. Guzowska. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: