Edytowanie i administrowanie stron internetowych PE-2S-EAI
TREŚCI PROGRAMOWE:
Podstawowa struktura strony WWW. Język programowania stron internetowych HTML5. Konstruowanie strony internetowej: podstawowe znaczniki, tworzenie list i tabel. Formatowanie tekstu na stronie internetowej. Osadzanie elementów interaktywnych - odnośniki. Osadzanie grafiki i multimediów. Tworzenie formularzy. Definiowanie wyglądu strony - kaskadowe arkusze stylów CSS. Testowanie i publikowanie strony. Dostępność stron internetowych - Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1). Systemy zarządzania treścią – platformy CMS (Content Management System).
W cyklu 2020L:
Opis treści programowych: |
W cyklu 2021L:
Opis treści programowych: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę o zadaniach twórcy i administratora stron internetowych.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą edytowania i administrowania stron internetowych.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki medialnej oraz technologii informatyczno-informacyjnych w celu tworzenia stron internetowych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej.
Potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego tworzenia stron internetowych wykorzystywanych w procesie edukacji zdalnej.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia.
Literatura
W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody kształcenia: Spotkania on-line w trybie synchronicznym na platformie MS Teams realizowane zgodnie z planem zajęć. Studenci zostali dodani do zespołu przez prowadzącego, otrzymali zaproszenie e-mailem na konto pocztowe w APS. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2021L:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: