Praktyka pedagogiczna asystencka (śródroczna) w firmach szkoleniowych lub agencjach consultingowych lub działach szkoleń lub działach HR firm lub w organizacjach pozarządowych (40 godz.) PE-2P-TGA1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Poznanie specyfiki funkcjonowania instytucji zajmującej się organizacją szkoleń, consultingiem, wdrażaniem innowacji i zmian społecznych, outplacementem, rekrutacją pracowników etc. Zapoznanie się ze statutem firmy / organizacji oraz nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością organizacyjną firmy / organizacji. Prowadzenie obserwacji związanych z tematyką zajęć teoretycznych dotyczących / metodyki pracy trenera / innowacji społecznych / koordynowania projektów etc. Doskonalenie umiejętności współprowadzenia działań statutowych firmy / organizacji i/lub projektów dla odbiorców, będących beneficjentami i/lub klientami firmy / organizacji. Współpraca z przedstawicielami firmy / organizacji podczas konstruowania inicjatyw innowacyjnych, projektowych i/lub trenerskich wpisujących się w działania firmy / organizacji. Asystowanie oraz współprowadzenie działań w zakresie określonym przez instytucję odbywania praktyk.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, w tym – firmach i organizacjach pozarządowych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności trenerskiej, projektowej oraz innowacyjnej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, interpretacji i krytycznej oceny zjawisk społecznych w firmach, organizacjach i instytucjach, a także umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji z tego zakresu, przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów występujących w pracy trenera i facylitatora zmian oraz prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach pracy ze społecznością i grupą.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności, jest gotów / ado krytycznej analizy odbieranych treści, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w śro¬dowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: