Praktyka pedagogiczna asystencka (śródroczna) w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (40 godz.) PE-2P-POW1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Całokształt funkcjonowania wybranej placówki opiekuńczo-wychowawczej. Ogólne plany pracy oraz sposoby ich realizacji. Analiza koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój wychowanka, formy działań wspierających wychowanka; analiza dokumentów placówki; obserwacja działań; diagnoza placówki; prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę na temat placówek opiekuńczo-socjalnych i organizacji pracy w tych placówkach (np. żłobek, klub dziecięcy, placówki wsparcia dziennego, placówki opiekuńczo-wychowawcze, placówki socjalne, placówki interwencyjne, ośrodki preadopcyjne).
Ma wiedzę na temat organizacji i koordynacji rodzinnej pieczy zastępczej.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu diagnozowania złożonych problemów pedagogicznych, ich pogłębionej analizy oraz projektowania działań praktycznych.
Kompetencje społeczne
Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia praktyk, planuje i dokumentuje swoje działania jako praktykant.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: