Praktyka pedagogiczna (śródroczna) domy kultury, instytucje medialne - redakcje programów informacyjnych i edukacyjnych telewizji oraz stacji radiowych, redakcje prasowe, wydawnictwa (60 godz.) PE-2P-PKM2
TREŚCI PROGRAMOWE
Szczegółowe zapoznanie się ze statutem placówki/instytucji, jej strukturą organizacyjną oraz innymi regulaminami wewnętrznymi a także z zewnętrznymi aktami prawnymi określającymi sposób jej funkcjonowania.
Szczegółowe zapoznanie się z charakterystyką działalności instytucji [profil, grupy beneficjentów działań, realizowane projekty i przedsięwzięcia, sposoby finansowania działań, współpraca z partnerami] i krytyczna jej analiza.
Aktywne uczestnictwo w zleconych przez opiekuna praktyk działaniach placówki/instytucji, zgłaszanie i realizacja własnych pomysłów.
Sporządzenie raportu opisującego działalność organizacji [m.in. charakterystyka organizacji, cele działalności, podejmowane przedsięwzięcia, źródła finansowania, własna aktywność praktykanta podczas praktyki].
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i kulturalnych oraz o medialnych instytucjach życia społecznego, a także zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych.
Ma uporządkowaną wiedzę o zasadach funkcjonowania instytucji kulturalnych i medialnych jako realizatorów edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat funkcjonowania instytucji kulturalnych i medialnych przy użyciu różnych źródeł oraz technik, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole wykonującym zadania w obszarze kultury, mediów i edukacji .
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie działalności kulturalnej i edukacyjnej w obszarze mediów.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w obszarze pedagogiki kultury i mediów cyfrowych.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w instytucjach kulturalnych i medialnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Wiedza |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: