Praktyka asystencka pedagogiczna - korekcyjna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych (40 godz.) PE-2P-PEK1
Zapoznanie studenta z organizacją pracy i warsztatem pracy nauczyciela specjalisty – pedagoga korekcyjnego, formami i metodami pracy korekcyjno-kompensacyjnej oraz umożliwienie mu kształtowania i rozwoju umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z dziećmi, a także weryfikacji własnych predyspozycji do wykonywania zawodu.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2020Z:
Zasadniczym celem praktyk jest osiągnięcie przez studentów zakładanych w programie studiów efektów kształcenia i kompetencji, umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych ze specyfiką zajęć o specjalistycznych o charakterze terapii pedagogicznej, a w szczególności: |
W cyklu 2020L:
Zasadniczym celem praktyk jest osiągnięcie przez studentów zakładanych w programie studiów efektów kształcenia i kompetencji, umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych ze specyfiką zajęć o specjalistycznych o charakterze terapii pedagogicznej, a w szczególności: |
W cyklu 2020Ln:
Zasadniczym celem praktyk jest osiągnięcie przez studentów zakładanych w programie studiów efektów kształcenia i kompetencji, umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych ze specyfiką zajęć o specjalistycznych o charakterze terapii pedagogicznej, a w szczególności: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej terapii pedagogicznej; zna teorie pedagogiczne dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem teorii trudności w uczeniu się.
Umiejętności
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności korekcyjno-kompensacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań z zakresu wykrywania, identyfikowania i zaspakajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i uczniów mających trudności w uczeniu się/
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy na stanowisku nauczyciela specjalisty - pedagoga korekcyjnego, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, charakteryzuje się empatią, otwartością.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Opiekun praktyk z ramienia uczelni weryfikuje osiągnięcie efektów praktyki na drodze analizy kompletnej dokumentacji, która powinna być złożona w wyznaczonym terminie w formie elektronicznej na platformie MS Teams w zakładce zadania do wykonania. |
W cyklu 2020L:
Opiekun praktyk z ramienia uczelni weryfikuje osiągnięcie efektów praktyki na drodze analizy kompletnej dokumentacji, która powinna być złożona w wyznaczonym terminie w formie elektronicznej na platformie MS Teams w zakładce zadania do wykonania. |
W cyklu 2020Ln:
Opiekun praktyk z ramienia uczelni weryfikuje osiągnięcie efektów praktyki na drodze analizy kompletnej dokumentacji, która powinna być złożona w wyznaczonym terminie w formie elektronicznej na platformie MS Teams w zakładce zadania do wykonania. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: