Praktyka asystencko-pedagogiczna w placówkach opiekuńczo-socjalnych (40 godz.) PE-2P-ODW1
Całokształt funkcjonowania wybranej placówki opiekuńczo-socjalnej. Ogólne plany pracy oraz sposoby ich realizacji. Analiza koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój wychowanka, formy działań wspierających wychowanka; analiza dokumentów placówki; prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć.
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę na temat placówek opiekuńczo-socjalnych i organizacji pracy w tych placówkach (np. żłobek, klub dziecięcy, placówki wsparcia dziennego, placówki socjalne, placówki interwencyjne, ośrodki preadopcyjne);
Ma wiedzę na temat organizacji lub koordynacji rodzinnej pieczy zastępczej.
Umiejętności
Podczas odbywania praktyk potrafi wybrać i zastosować wybrane metody pracy opiekuńczo-socjalnej w tym metody innowacyjne. Potrafi zastosować procedury i dobre praktyki do realizacji zadań pedagogicznych w żłobku, klubie dziecięcym, w placówkach wsparcia dziennego, placówkach socjalnych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także w ramach realizacji rodzinnej pieczy zastępczej.
Kompetencje społeczne
Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia praktyk, planuje i dokumentuje swoje działania, jako praktykant.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: