Praktyka pedagogiczna asystencka (śródroczna) w instytucjach kultury (40 godz.) PE-2P-ETM1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zapoznanie się ze statutem placówki/instytucji, jej strukturą organizacyjną oraz innymi regulaminami wewnętrznymi a także z zewnętrznymi aktami prawnymi określającymi sposób jej funkcjonowania. Zapoznanie się z ofertą kulturalną placówki, zwłaszcza działaniami teatralno-muzycznymi, źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z jej odbiorcami oraz technikami promocji. Obserwacja i asystowanie w działaniach artystycznych podejmowanych w placówce/instytucji. Sporządzenie raportu opisującego działalność placówki/instytucji ze szczególnym uwzględnieniem jej charakteru teatralno-muzycznego.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego, w tym o instytucjach kultury i specyfice ich działalności w różnych formach i w różnych środowiskach. Orientuje się we współczesnym życiu kulturalnym.
Umiejętności
Sprawnie organizuje własną pracę w roli osoby asystującej działaniom podejmowanym w instytucji kultury, stosując elementarną wiedzę z zakresu planowania i zarządzania czasem. Potrafi dostosować swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje do pełnionej roli i powierzonych mu zadań.
Nabywa umiejętności pracy w zespole, przyjmowania różnych ról (lidera, animatora, wykonawcy). Umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania. Posiada umiejętność formułowania pogłębionych i wieloaspektowych opinii na temat działalności instytucji kultury.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań promujących kulturę. Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze działalności pedagogicznej prowadzonej w instytucjach kultury i rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym zakresie. Docenia wagę uczestnictwa w życiu kulturalnym, korzystając z jego różnych form.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy pedagogicznej, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: