Pozyskiwanie funduszy i projekty grantowe PE-2F-PFG
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zjawisko fundraisingu – geneza i kontekst społeczno-ekonomiczny. Projektowanie i realizacja kampanii oraz działań ukierunkowanych na pozyskiwanie funduszy. Projekty grantowe: analiza oraz specyfika działania podmiotów w obszarze tworzenia i realizacji programów grantowych; analiza programów grantowych i ich dobór – jak czytać regulaminy konkursów, jak stworzyć projekt odpowiadający na cel. Tworzenie „miękkich i twardych” projektów grantowych w obszarze społeczno-kulturalnym. Specyfika realizacji projektów grantowych w działalności pedagogicznej.
W cyklu 2023L:
Zjawisko fundraisingu – geneza i kontekst społeczno-ekonomiczny. Projektowanie i realizacja kampanii oraz działań ukierunkowanych na pozyskiwanie funduszy. Projekty grantowe: analiza oraz specyfika działania podmiotów w obszarze tworzenia i realizacji programów grantowych; analiza programów grantowych i ich dobór – jak czytać regulaminy konkursów, jak stworzyć projekt odpowiadający na cel. Tworzenie „miękkich i twardych” projektów grantowych w obszarze społeczno-kulturalnym. Specyfika realizacji projektów grantowych w działalności pedagogicznej. |
W cyklu 2023Ln:
Zjawisko fundraisingu – geneza i kontekst społeczno-ekonomiczny. Projektowanie i realizacja kampanii oraz działań ukierunkowanych na pozyskiwanie funduszy. Projekty grantowe: analiza oraz specyfika działania podmiotów w obszarze tworzenia i realizacji programów grantowych; analiza programów grantowych i ich dobór – jak czytać regulaminy konkursów, jak stworzyć projekt odpowiadający na cel. Tworzenie „miękkich i twardych” projektów grantowych w obszarze społeczno-kulturalnym. Specyfika realizacji projektów grantowych w działalności pedagogicznej. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach kształcenia, wychowania i opieki; zna możliwości wspierania ich w działaniach związanych z pozyskiwaniem funduszy, tworzeniem i realizacją projektów grantowych.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu projektowania działań praktycznych, w tym pozyskiwania funduszy oraz tworzenia i realizacji projektów grantowych.
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, interpretacji i krytycznej oceny zjawisk społecznych w perspektywie pedagogicznej, a także umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji z tego zakresu, w celu efektywnego pozyskiwania funduszy oraz projektowania i realizacji wysokiej jakości projektów grantowych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, projektować przebieg oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki pedagogicznej i społecznej, w szczególności – w zakresie efektywnego gromadzenia funduszy oraz tworzenia i realizacji projektów grantowych.
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania w celu efektywnego wykonania zaprojektowanych zadań z zakresu gromadzenia funduszy oraz tworzenia i realizacji projektów grantowych.
Kompetencje społeczne
Wyraża gotowość do realizacji zadań pedagogicznych w sposób przedsiębiorczy.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, w szczególności w zakresie gromadzenia funduszy oraz tworzenia i realizacji projektów grantowych.
Wykazuje wrażliwość na problemy społeczne, w tym pedagogiczne, gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego, w tym osób wymagających opieki i pomocy.
Literatura
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
gr. ćwiczeniowa II ZU/PE3 - PRK 2 ECTS |
W cyklu 2023Ln:
2 ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: