Funkcjonowanie psychospołeczne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania i liczenia PC-5S-FUL
TREŚCI PROGRAMOWE
- Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła.
- Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: kompetencje społeczne, poczucie kontroli, poczucie koherencji, samoocena, jakość życia.
- Style radzenia sobie ze stresem uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Postawy nauczycieli wobec uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Postawy nauczycieli a funkcjonowanie ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Poczucie wsparcia społecznego w percepcji ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
- Znaczenie funkcjonowania edukacyjnego dla funkcjonowania społecznego.
- Funkcjonowanie psychospołeczne ucznia z dysleksją – stereotypy i fakty.
W cyklu 2021Z:
1. Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła. |
W cyklu 2021Zn:
1. Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła. |
W cyklu 2022Z:
- Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się: kompetencje społeczne, poczucie kontroli, poczucie koherencji, samoocena, jakość życia. |
W cyklu 2022Zn:
- Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła. |
W cyklu 2023Z:
1. Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła. |
W cyklu 2023Zn:
1. Patomechanizm dysleksji rozwojowej w sytuacji braku pomocy – mechanizm błędnego koła. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z uwzględnieniem funkcjonowania psychospołecznego.
Zna postawy nauczycieli wobec ucznia z dysleksją rozwojową.
Zna i rozumie na czym polega mechanizm błędnego koła oraz mechanizm spierali w przypadku uczniów z dysleksją rozwojową.
Umiejętności
Potrafi dokonać interpretacji zachowania dziecka, odwołując się do mechanizmów błędnego koła.
Potrafi opisać na czym polega złożoność sytuacji edukacyjnej ucznia z dysleksją uwzględniając funkcjonowanie psychospołeczne.
Potrafi analizować związek między funkcjonowaniem edukacyjnym a społecznym ucznia z dysleksją.
Potrafi prezentować obraz kliniczny i psychologiczny ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z uwzględnieniem jego funkcjonowania psychospołecznego.
Potrafi określać postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do inspirowania działań na rzecz uczniów z dysleksją rozwojową zarówno w klasie, jak i w szkole.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, dyskusja dydaktyczna Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, dyskusja dydaktyczna Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA: SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków, dyskusja dydaktyczna Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Z:
metody kształcenia: wykład, prezentacja, analiza materiału filmowego, dyskusja Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2023Zn:
metody kształcenia: wykład, prezentacja, analiza materiału filmowego, dyskusja Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: