Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci - diagnoza i terapia PC-5S-CZS
TREŚCI PROGRAMOWE
- Definicje APD.
- Objawy APD.
- Etiologia zaburzeń przetwarzania słuchowego.
- Diagnostyka pedagogiczna APD.
- Diagnostyka audiologiczna APD.
- Podtypy kliniczne APD.
- Postępowanie terapeutyczne w APD.
- Metody terapii słuchowej (Neuroflow, Johansen, Warnkego, Tomatis).
- Trening słuchowy.
W cyklu 2023L:
1. wprowadzenie w tematykę zaburzeń przetwarzania słuchowego |
W cyklu 2024L:
1. wprowadzenie w tematykę zaburzeń przetwarzania słuchowego |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat przyczyn i objawów zaburzeń przetwarzania słuchowego APD, konsekwencji zaburzeń APD w edukacji dzieci słyszących, procedury badań diagnostycznych i eksperymentalnych w zakresie APD, metod rehabilitacji słuchu, w tym w APD.
Umiejętności
Umie przeprowadzić diagnostykę pedagogiczną w zakresie APD, - dobrać metody terapeutyczne do potrzeb wychowanków, zróżnicować podtypy kliniczne APD, samodzielnie projektować i realizować zajęcia terapeutyczne dla dzieci z APD – trening słuchowy.
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować w interdyscyplinarnym zespole specjalistów (audiolog, logopeda, protetyk), wykazuje się aktywnością w realizacji trudu rehabilitacji.
Literatura
W cyklu 2023L:
1. American Speech-Language Hearing Association. Central Auditory Processing Disorders – The role of the audiologist, 2005. |
W cyklu 2024L:
1. American Speech-Language Hearing Association. Central Auditory Processing Disorders – The role of the audiologist, 2005. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: prezentacja multimedialna, dyskusja, działania praktyczne |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: prezentacja multimedialna, dyskusja, działania praktyczne |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: