Tutoring w wybranym module - 3 IP-2F-TWM3
TREŚCI PROGRAMOWE
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów:
- pedagogicznego – zindywidualizowana
- prawnego
- medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego)
- polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne).
Moduł pedagogiczny
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki.
Moduł prawny
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka.
Moduł medyczny
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru nauk medycznych.
Moduł z polityki społecznej
Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej.
Tutoring został wprowadzony do programu studiów na zasadach określanych przez program „Mistrzowie dydaktyki” w ramach umowy APS z MNiSW.
W cyklu 2020Z:
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w indywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów: - pedagogicznego – zindywidualizowana - prawnego - medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego) - polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne). Moduł pedagogiczny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Moduł prawny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka. Moduł medyczny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru nauk medycznych. Moduł z polityki społecznej Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej. Tutoring został wprowadzony do programu studiów na zasadach określanych przez program „Mistrzowie dydaktyki” w ramach umowy APS z MNiSW. |
W cyklu 2021Z:
Uczestnik studiów będzie miał możliwość wyboru obszaru kształcenia, w jakim chciałby rozwinąć swoją wiedzę i umiejętności w zindywidualizowanym programie tutoringu. Wybór dotyczyć będzie jednego z modułów: - pedagogicznego – zindywidualizowana - prawnego - medycznego (zagadnienia medyczne i wsparcie psycho-terapeutycznego) - polityki społecznej (nauki o polityce i administracji – nauki społeczne). Moduł pedagogiczny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru pedagogiki. Moduł prawny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach, związanych z wiedzą z obszaru nauk prawnych w zakresie praw dziecka. Moduł medyczny Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru nauk medycznych. Moduł z polityki społecznej Celem zajęć będzie uczenie samodzielnego myślenia, budowania opinii i sądów opartych na wiedzy, badaniach naukowych i innych rzeczowych argumentach związanych z wiedzą z obszaru polityki społecznej. Tutoring został wprowadzony do programu studiów na zasadach określanych przez program „Mistrzowie dydaktyki” w ramach umowy APS z MNiSW. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę w wybranych obszarach nauk społecznych i medycznych pozwalającą mu budować indywidualny program rozwoju związany z rozwojem kompetencji praktycznych oraz związanych z działalnością naukową (w tym badawczą) oraz pisarstwem akademickim.
Umiejętności
Potrafi dokonać właściwego doboru źródeł informacji i wiedzy oraz dokonać ich oceny, krytycznej analizy, syntezy i interpretacji. Potrafi krytycznie analizować teksty naukowe oraz zaprezentować posiadane informacje i wiedzę. Potrafi wykorzystać te umiejętności w pisarstwie akademickim.
Potrafi kierować własnym rozwojem, zdobywać i wiedzę teoretyczna i praktyczną, refleksyjnie oceniać siebie i swoje działania, budować i rozwijać swój kapitał intelektualny i społeczny. Jest refleksyjnym praktykiem.
Potrafi planować i podejmować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie przez przyjmowanie pozytywnego nastawienie do siebie, do dziecka, do innych ludzi i do świata. To człowiek kreatywny, twórczy, poszukujący nowych rozwiązań, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści dotyczących praw dziecka i dzieciństwa.
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze praw dziecka i dzieciństwa.
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, wobec dziecka, rodziny, instytucji działających na rzecz praw dziecka, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego dziecka, inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Dalszy dobór literatury uzależniony jest od podjętego tematu badawczego oraz planu rozwoju własnego |
W cyklu 2021Z:
do indywidualnego ustalenia |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody i kryteria oceniania Forma realizacji: tutoring grupowy |
W cyklu 2021Z:
Metody i kryteria oceniania Forma realizacji: tutoring grupowy Metody: rozmowy, dyskusje, prezentacje, indywidualne i grupowe sesje i spotkania, panele dyskusyjnie, współpraca on-line Godziny kontaktowe: 15 godz. na semestr Tutoring grupowy – 15 h Indywidualne praca studenta (np. przygotowanie planu rozwoju osobistego, prowadzenie refleksyjnego dziennika) – 25 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: