Problemy dziecka i rodziny - studia przypadku - konwersatorium w języku angielskim IP-2F-PRS
TREŚCI PROGRAMOWE
Studia przypadków jako pedagogiczna metoda analizy. Krytyczna analiza tekstów z czasopism naukowych w języku angielskim na temat: Rodzina jako środowisko wychowawcze. Transmisja międzypokoleniowa i dziedziczenie statusu. Wybrane problemy społeczne dziecka i rodziny, np.: bieda, bezrobocie, problem alkoholowy, przemoc w rodzinie, uzależnienia od nowoczesnych technologii, samotne rodzicielstwo, starość, rozwody, choroby, niepełnosprawność.
W cyklu 2020L:
Case studies: Using a British documentary television series about social workers and their role in the child protection, filmed in the social welfare department in Bristol we will follow 3 case studies mapped out as potential safeguarding cases. The documentary shows the underlying issues and the ways the family and the child are supported by the social welfare and social support system in the UK. TO Watch 1. Protecting our children 01 2. Protecting our children 02 3. Protecting our children 03 Dodatkowo dla osób które nie mogą uczestniczyć co tydzień można obejrzeć serial: In my skin (2018) i opisać jakie problemy zw. z early intervention przedstawia serial. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę pedagogiczną, psychologiczną socjologiczną, politologiczną, prawną i medyczną pozwalającą mu rozumieć proces rozwoju dziecka oraz wychowanie dziecka w różnych środowiskach. Wiedza ta pozwala mu operować profesjonalnym słownictwem niezbędnym w pisarstwie akademickim w języku angielskim.
Zna i rozumie trendy rozwojowe nauk zajmujących się problemami dziecka i rodziny, o których dowiaduje się z lektury artykułów z czasopism międzynarodowych.
Zna i rozumie specyficzną metodologię badań nad problemami dziecka i rodziny stosowaną w międzynarodowym piśmiennictwie naukowym z tego zakresu.
Umiejętności
Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w posługiwać się terminologią specjalistyczną związaną z prawami dziecka i dyscypliną wiodącą.
Kryteria oceniania
Prace pisemne x4 :
3 x short reflection on case studies
1 x final paper - essay
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad052f5fcc25d415680d9eb275c9d7363%40thread.tacv2/conversations?groupId=ad8dd5be-9b32-4cff-8e77-7e573cd88f63&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Literatura
Obligatory
Odrowąż-Coates, Vucic (2017). The Infant, Early Childhood Development and Child Rights: Re-awakening Opportunities for Social Pedagogy, Pedagogika Społeczna (Social Pedagogy) 2: 35- 58.
Odrowaz-Coates (2018). Non-western childhood through a post-colonial
perspective… In: U Markowska-Manista (ed.). The Contemporary Problems of
Children and Youth in Multicultural Societies. 46-57.
OECD indicators
UNESCO 2030 goals
Optional
Odrowaz-Coates (2019). Intergenerational Transgressions in Re-living War and the Uncertainty of Displacement: A Privilege or a Curse for the Third Generation. Kultura i Edukacja (Culture and Education) 2 (124), 55-70.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Prace pisemne x4 : https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa94e2fc0dd4e4aaa9516ec94ae689d3e%40thread.tacv2/conversations?groupId=7d90b8d0-4d8b-43ef-8cf7-08266de2d962&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: