Prawodawstwo europejskie na rzecz działań antydyskryminacyjnych IP-2F-PEA
TREŚCI PROGRAMOWE
Komunikaty Komisji Europejskiej dotyczące regulacji praw dziecka w Unii Europejskiej. Raporty Parlamentu Europejskiego na temat strategii Unii Europejskiej w zakresie praw dziecka. System prawa antydyskryminacyjnego w Europie. Ochrona praw dziecka i działania antydyskryminacyjne w Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności oraz Konwencji ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych.
W cyklu 2020L:
Treści programowe: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie założenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ i Konwencji o Prawach Dziecka oraz praktyczne efekty ich oddziaływania i wdrażania.
Umiejętności
Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne dotyczące ochrony praw dziecka i działań antydyskryminacyjnych ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze ochrony praw dziecka i działań antydyskryminacyjnych.
Jest gotów zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemu.
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych związanych z ochroną praw dziecka z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych oraz gotów do działań antydyskryminacyjnych.
Jest gotów do promowania prawa o ochronie praw dziecka i działań antydyskryminacyjnych, uwzględniając polskie i międzynarodowe doświadczenia.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Godziny kontaktowe - laboratorium 15 Zajęcia gr. war. I DUIP w semestrze letnim 2020/2021 odbywają się zgodnie z ustalonym dla kierunku studiów harmonogramem, w czwartki w godz. 9.50 - 11.20, za pośrednictwem aplikacji TEAMS, w zespole: Prawodawstwo europejskie na rzecz działań antydyskryminacyjnych. Link do zespołu: Zaliczenie odbędzie się na ostatnich zajęciach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: