Dziecko wobec tradycyjnych mediów i nowych technologii IP-2F-DMT
TREŚCI PROGRAMOWE
Media tradycyjne, współczesne media, multimedia, rola mediów w kształtowaniu współczesnych społeczeństw, rola mediów w procesie wychowawczym, opracowywanie strategii przeciwdziałania negatywnemu wpływowi mediów – etapy, wybrane elementy dydaktyki, wybrane elementy poradnictwa zawodowego, wybrane elementy psychologii wpływu społecznego.
W cyklu 2020Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie różnice pomiędzy mediami tradycyjnymi, wykorzystującymi komunikację jednostronną (TV, radio, prasa) a nowoczesnymi mediami (multimediami), w których nie tylko komunikacja jest dwustronna, ale ich użytkownik w dużym stopniu odpowiada za jej kształt i okoliczności. Zna i rozumie kontekst funkcjonowania współczesnych mediów, ich zasięg i siłę oddziaływania na dzieci i młodzież.
Umiejętności
Na podstawie posiadanej wiedzy oraz dostępnej literatury (interdyscyplinarnej) potrafi opracować strategie przeciwdziałania zagrożeniom płynącym z mediów. Umie wykorzystać media do wspierania rozwoju dzieci i młodzieży.
Potrafi wykorzystać nowoczesne media do podnoszenia jakości procesu nauczania/uczenia się oraz wzbogacania światopoglądu dzieci i młodzieży (np. pokazując specyfikę pracy w typowych zawodach – jako element szerszych działań szkoły w zakresie poradnictwa zawodowego).
Kompetencje społeczne
Jest gotów do podejmowania działań o charakterze doradczym w zakresie wykorzystywania nowoczesnych mediów przez dzieci i młodzież, wskazuje im możliwości budującego wykorzystywania mediów w codziennym życiu oraz zagrożenia, jakie wiążą się z nieodpowiedzialnym korzystaniem z nich.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: