Ewaluacja programów społecznych 200S-3E5EPS
Treści
1. Cele programu: poznawcze, emocjonalne, behawioralne
2. Rodzaje ewaluacji w zależności od jej założonego celu, oczekiwań twórców, sponsorów
3. Ewaluacja formatywna (w działaniu) i sumaywna (efektów programu)
4. Dobór właściwego schematu: od nieeksperymentalnego (bez pretestu i grupy kontrolnej/porównawczej) do quasi eksperymentalnego (pre, posttest ; interwencja, brak interwencji/inne interwencje)
5. Dobór statystyk
6. Studium przypadku ewaluacji sumatywnej
7. Moc wnioskowań z różnych typów schematów i różnych metod pomiaru
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabycie wiedzy o:
- różnych filozofiach i sposobach ewaluacji
- ewaluacji procesu (formatywnej)
- wpływie ewaluacji na modyfikację programu
- znaczeniu swobodnej refleksji ewaluacyjnej
- metodach analizy/pomiaru
- wykorzystaniu metod stosownie do celu programu
Student potrafi potrafi:
- dostosować metodę pomiaru do celu ewaluacyjnego
- wybrać najlepszy schemat badawczy
Kryteria oceniania
wykład ingeraktywne z prezentacją ewaluacji programu
Literatura
Ewaluacja programów profilaktycznych dzieci i młodzieży Grzelak, J., Sochocki, M. (red.) (2001). rozdziały, strony: 82-116, 157-178, 258-281, 327-339
http://www.pte.org.pl/x.php/1,155/O-ewaluacji.html
Hawkings, D., Nederhood, B. (1994). Podręcznik ewaluacji programów profilaktycznych. Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: