Socjolog wobec przekazów medialnych 20-FF-SCM
Treści programowe:
1. Czym są badania mediów, gatunki dziennikarskie i jak przekładać przekazy medialne na rzeczywistość badacza.
2. Cotygodniowe zadania oparte na bieżącej lekturze prasy i literatury faktu.
3.Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu praktyczne zetknięcie z mediami w sposób wyrabiający trwały nawyk stałej lektury prasy.
4. Uwrażliwienie na rozłożone w czasie zjawiska związane ze społecznym aspektem tematów realizowanych w mediach i internecie.
5. Samodzielne analizy wybranych mechanizmów ujawnianych w przestrzeni mediów, marketingu i public relations.
6. Długoterminowe obserwacje przekazów medialnych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student potrafi definiować i sprawnie posługiwać się kluczowymi pojęciami dla omawianego/ opracowywanego zagadnienia dotyczącego wiedzy o mediach lokalnych i ogólnopolskich oraz badaniach mediów.
Student potrafi określić strukturę przekazu w mediach drukowanych i elektronicznych.
Umiejętności
Student potrafi analizować informacje dziennikarskie z wysokiej jakości czasopism i gazet.
Student umie rozpoznawać gatunki dziennikarskie i poziom warsztatu dziennikarskiego
Student posiada umiejętność definiowania tematów do materiałów dziennikarskich i korzystania z różnych źródeł informacji.
Kompetencje społeczne
Student ma świadomość potrzeby edukacji permanentnej w zakresie badań społecznych i mediów
Student umie pracować w zespole nad projektami o charakterze medialnym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: