Wpływ społeczny - 1 20-3S-WS1
1.Wprowadzenie do zajęć oraz przypomnienie 6 reguł wpływu społecznego
2.Sześć reguł wpływu społecznego, praktyczne powtórzenie
3.Pre-swazja – jak w pełni wykorzystać reguły i techniki wpływu społecznego
4.Techniki wpływu społecznego - pratkanis
5. Wpływ mniejszości na większość
6. Wpływ społeczny - strategie omega - wprowadzenie
7. Strategie omega - ciąg dalszy
8. Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta
9. Sposoby aktywnego działania w mieście – jak wykorzystać reguły wpływu społecznego dla lepszego funkcjonowania miasta
10.TEST ZALICZENIOWY + podział na grupy – pomysły i plany na część projektową
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Charakteryzuje czym jest postawa, jakie są jej funkcje i struktura.
Wskazuje źródła powstawania postaw.
Charakteryzuje sposoby zmiany postaw.
Charakteryzuje reguły wpływu społecznego.
Carakteryzuje różne techniki wpływu społecznego i ich zastosowanie.
Umiejętności
Umie zaplanować sposoby zmiany postaw w różnych kontekstach.
Umie zaplanować sposoby wywierania wpływu na osoby w różnych sytuacjach.
Umie bronić się przed zmianą postaw.
Umie scharakteryzować sposoby pomiaru postaw.
Kompetencje społeczne
Odróżnia komunikat informacyjny od komunikatu zmieniającego postawę (perswazyjnego).
Jest świadomy różnych źródeł zmian postaw w otaczającej go rzeczywistości.
Kryteria oceniania
Obecności, test zaliczeniowy (z częścią testową i opisową)
Literatura
Cialdini, R. (2006). Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego – wideowykład, Gliwice: Onepress
Cialdnini, R. (2016). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.
Cialdini, R. (2016). Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego?. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (Rozdziały 3, 5 i 6 – podział na grupy)
Pratkanis, A. R. (2007). Social Influence Analysis: An index of tactics, The Science of Social Influence:Advences and future progress, New York: Taylor and Francis Group
Wojciszke B. (2001). Konsekwencje pozostawania w mniejszości [w:] M. Kofta, A. Jasińska-Kania (red.), Stereotypy i uprzedzenia: uwarunkowania psychologiczne i kulturowe. Warszawa: Scholar
https://www.simplypsychology.org/minority-influence.html
Szlendak, T., Olechnicki, K. (2017). Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa: PWN (Część 2, Rozdziały 1-7 i 10-11)
Kenrick, D., Goldstein, N., Braver, S. (2014). Sześć poziomów wpływu społecznego. Nauka, praktyka I psychologia Roberta Cialdiniego. Helion: Onepress Power. Rozdział 3 i 13
Klincewicz, K. (2011). Dyfuzja innowacji jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (Rozdział 4. Cechy Użytkowników a dyfuzja innowacji)
Knowles, E. S., & Linn, J. A. (2004). Alpha and Omega Strategies for Change. Resistance and persuasion, 117-144
Uwagi
W cyklu 2020Z:
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ ZDALNIE w postaci Synchronicznej Asynchroniczny Studenci poświęcą 30h na pracę podczas zajęć oraz około 30h na pracę poza zajęciami (np. czytanie literatury) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: