W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA
a. Gałkowski J., Gałkowski St., Wartości – kultura – humanistyka, Wyd. Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2019, s. 87-121. b. Kobierzycki T., Osoba. Dylematy rozwoju. Studium metakliniczne, wyd. Redakcja Wydawnictw Pozaprasowych „Pomorze” Pomorskiego Wydawnictwa Prasowego RSW „Prasa-Książka-Ruch”, Bydgoszcz 1989 c. Melonowska J., Tradycja greckiej pajdei w kontekście współczesnego sporu o aksjocentryzm i pajdocentryzm w wychowaniu, Psychologia Wychowawcza, nr 58, 2019, s. 117-128. d. Murzyn A., Od Herbartowskiej wielostronności zainteresowań do uduchowionego społeczeństwa obywatelskiego w: E. Anhalt, D. Stępkowski (red.), Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2012, s. 167-185. e. Rutkowski J., Wykształcenie liberalne w perspektywie sporu o istotę wolności, w: E. Anhalt, D. Stępkowski (red.), Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2012, s. 101-117. f. Schaffer H. R., Psychologia dziecka, wyd. PWN, Warszawa 2006, rzdz. 9 g. Scruton R., Kultura jest ważna. Wiara i kultura w osaczonym świecie, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2010. h. Włodarski Z., Hankała A., Nauczanie i wychowanie jako stymulacja rozwoju człowieka, wyd. Impuls, Warszawa – Kraków 2004, rzdz. 1, 2, 3. i. Zagórska W., Uczestnictwo młodych dorosłych w rzeczywistości wykreowanej kulturowo. Doświadczenie, funkcje psychologiczne, wyd. Universitas, Kraków 2004, ss. 21-76. j. Zubelewicz J., Filozofia wychowania. Aksjocentryzm i pajdocentryzm, wyd. Żak, Warszawa 2002 k. Zubelewicz J., Przyczyny przemocy uczniów wobec nauczycieli. Pedagogika akademicka a pedagogika Johanna F. Herbarta i Bogusława Wolniewicza, w: E. Anhalt, D. Stępkowski (red.), Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2012, s. 185-210
MATERIAŁ VIDEO (OBOWIĄZKOWY): Film dokumentalny „Le monde selon Tippi”
LITERATURA POMOCNICZA a. Bettelheim B., Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, wyd. W.A.B, Warszawa 1997 b. Gałkowski St., Zaproszenie do mitu. Filozofia wychowania z pism Leszka Kołakowskiego wywiedziona, Kwartalnik Pedagogiczny 2018 Numer 2(248), ss. 9-23. c. Kołakowski L., Gdzie jest miejsce dzieci w filozofii liberalnej?, [w:] L. Kołakowski, Moje słuszne poglądy na wszystko, Wydawnictwo Znak, Kraków 1999, s. 170–185. d. Kołakowski L., Po co uniwersytet?, w: tenże, Czy Pan Bóg jest szczęśliwy i inne pytania, wyd. Znak, Kraków 2009, ss. 259 – 267. e. Lewis C. S., Cztery miłości, wyd. PAX, Warszawa 1968, rzdz. 1, 3. f. Melonowska J., Wstyd jako umiejętność, w: W kulturze wstydu? Wstyd i jego reprezentacje w tekstach kultury / Łebkowska Anna, Wróblewski Łukasz, Muca Klaudia ( red. ), 2019, ss. 73-89 g. Schaffer H. R., Początki uspołecznienia dziecka, PWN, Warszawa 1981, rzdz. 5. h. Schaffer H. R., Psychologia dziecka, wyd. PWN, Warszawa 2006, rzdz. 2 i. Woroniecki J., Gawęda o gawędzeniu, wyd. Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2017
|
W cyklu 2020Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA
a. Gałkowski J., Gałkowski St., Wartości – kultura – humanistyka, Wyd. Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2019, s. 87-121. b. Kobierzycki T., Osoba. Dylematy rozwoju. Studium metakliniczne, wyd. Redakcja Wydawnictw Pozaprasowych „Pomorze” Pomorskiego Wydawnictwa Prasowego RSW „Prasa-Książka-Ruch”, Bydgoszcz 1989 c. Melonowska J., Tradycja greckiej pajdei w kontekście współczesnego sporu o aksjocentryzm i pajdocentryzm w wychowaniu, Psychologia Wychowawcza, nr 58, 2019, s. 117-128. d. Murzyn A., Od Herbartowskiej wielostronności zainteresowań do uduchowionego społeczeństwa obywatelskiego w: E. Anhalt, D. Stępkowski (red.), Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2012, s. 167-185. e. Rutkowski J., Wykształcenie liberalne w perspektywie sporu o istotę wolności, w: E. Anhalt, D. Stępkowski (red.), Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2012, s. 101-117. f. Schaffer H. R., Psychologia dziecka, wyd. PWN, Warszawa 2006, rzdz. 9 g. Scruton R., Kultura jest ważna. Wiara i kultura w osaczonym świecie, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2010. h. Włodarski Z., Hankała A., Nauczanie i wychowanie jako stymulacja rozwoju człowieka, wyd. Impuls, Warszawa – Kraków 2004, rzdz. 1, 2, 3. i. Zagórska W., Uczestnictwo młodych dorosłych w rzeczywistości wykreowanej kulturowo. Doświadczenie, funkcje psychologiczne, wyd. Universitas, Kraków 2004, ss. 21-76. j. Zubelewicz J., Filozofia wychowania. Aksjocentryzm i pajdocentryzm, wyd. Żak, Warszawa 2002 k. Zubelewicz J., Przyczyny przemocy uczniów wobec nauczycieli. Pedagogika akademicka a pedagogika Johanna F. Herbarta i Bogusława Wolniewicza, w: E. Anhalt, D. Stępkowski (red.), Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych, Wyd. Salezjańskie, Warszawa 2012, s. 185-210
MATERIAŁ VIDEO (OBOWIĄZKOWY): Film dokumentalny „Le monde selon Tippi”
LITERATURA POMOCNICZA a. Bettelheim B., Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, wyd. W.A.B, Warszawa 1997 b. Gałkowski St., Zaproszenie do mitu. Filozofia wychowania z pism Leszka Kołakowskiego wywiedziona, Kwartalnik Pedagogiczny 2018 Numer 2(248), ss. 9-23. c. Kołakowski L., Gdzie jest miejsce dzieci w filozofii liberalnej?, [w:] L. Kołakowski, Moje słuszne poglądy na wszystko, Wydawnictwo Znak, Kraków 1999, s. 170–185. d. Kołakowski L., Po co uniwersytet?, w: tenże, Czy Pan Bóg jest szczęśliwy i inne pytania, wyd. Znak, Kraków 2009, ss. 259 – 267. e. Lewis C. S., Cztery miłości, wyd. PAX, Warszawa 1968, rzdz. 1, 3. f. Melonowska J., Wstyd jako umiejętność, w: W kulturze wstydu? Wstyd i jego reprezentacje w tekstach kultury / Łebkowska Anna, Wróblewski Łukasz, Muca Klaudia ( red. ), 2019, ss. 73-89 g. Schaffer H. R., Początki uspołecznienia dziecka, PWN, Warszawa 1981, rzdz. 5. h. Schaffer H. R., Psychologia dziecka, wyd. PWN, Warszawa 2006, rzdz. 2 i. Woroniecki J., Gawęda o gawędzeniu, wyd. Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2017
|