Szanse i bariery rozwoju. Problemy marginalizacji społecznej dzieci i młodzieży 20-3S-SIB
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Umie podać definicje marginalizacji społecznej a także barier rozwojowych w ujęciu psychologicznym
- Potrafi opisać skutki uzależnień opiekunów od substancji psychoaktywnych dla rozwoju dziecka
- Jest w stanie opisać wpływ przemocy i zaburzeń psychicznych opiekunów na rozwój dziecka
- Umie wskazać skutki biedy, bezrobocia i miejsca zamieszkania dla rozwoju jednostki
- Jest w stanie scharakteryzować bariery rozwojowe związane ze zdrowiem fizycznym i psychicznym oraz możliwościami poznawczymi jednostki
- Zna i potrafi opisać programy szkolne nakierowane na zapobieganie marginalizacji dzieci
Umiejętności
- Umie przeprowadzić analizę barier i szans rozwojowych danego dziecka w jego środowisku
- Umie podejmować działania mające na celu włączenie społeczne dzieci zagrożonych marginalizacją
Kompetencje społeczne
- Potrafi współpracować w grupie zajęciowej
- Postępuje zgodnie z zasadami etyki psychologa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: