Odkrywanie potencjału zawodowego 20-3S-OPZ
W trakcie zajęć realizowane będą następujące bloki tematyczne:
1. Wprowadzenie, idea treningu odkrywania potencjału zawodowego, zasady współpracy
2. Poszukiwania właściwej przestrzeni do realizacji planów zawodowych
3. Budowanie poczucia własnej skuteczności poprzez odkrywanie i rozwijanie mocnych stron
4. System wartości a budowanie kariery zawodowej
5. Analiza otoczenia emocjonalnego i kultury organizacji
6. Osobowość i temperament a predyspozycje zawodowe
7. Budowanie postawy proaktywnej w poszukiwaniu pracy
8. Motywacja do poszukiwania pracy – jak ją budować, jak rozwijać
9. Jawny i ukryty rynek pracy – efektywność różnorodnych i niekonwencjonalnych metod szukania pracy
10. Osiąganie skuteczności mierzonej realizacją celów krótko- i długoterminowych
11. Wybrane zagadnienia z zakresu autoprezentacji
12. Podstawy z zakresu prowadzenia negocjacji płacowych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat procesów psychologicznych lezących u podłoża poszukiwania pracy oraz motywowania siebie do działania w tym zakresie.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji potrzebnych do efektywnego poszukiwania pracy.
Potrafi stosować wiedzę psychologiczną w celu efektywnego poszukiwania pracy oraz doradzania innym w tym zakresie.
Potrafi opracować skuteczne działania mające na celu ułatwić znalezienie pracy zawodowej oraz zaplanować ich wdrożenie.
Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, potrafi dostarczyć argumenty na rzecz swojego stanowiska.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy, umiejętności i innych mocnych stron stanowiących atut na rynku pracy; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.
Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje postawę proaktywną w działaniu, potrafi motywować siebie do działania i radzić sobie z momentami zwątpienia.
Posiada pogłębioną świadomość swojego systemu wartości oraz wie, jakie konsekwencje ma wykonywanie pracy zbieżnej i rozbieżnej z posiadanym systemem wartości.
Kryteria oceniania
Warsztat w oparciu o metody aktywne: analiza własnych doświadczeń, introspekcja, dyskusja, symulacje, ćwiczenia indywidualne i zespołowe
Literatura
Blanchard, K., O’Connor M. (2003). Zarządzanie przez wartości. Warszawa: Studio Emka
Bolles, R. (2011). Jakiego koloru jest twój spadochron? Warszawa: Studio Emka
Joseph, S. S., Liney, P. A. (2007)(red.). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN
W cyklu 2020L:
Blanchard, K., O’Connor M. (2003). Zarządzanie przez wartości. Warszawa: Studio Emka |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: